FYTOPHARMA, a.s.

Čaje z tých najlepších bylín, čo na Slovensku sú

Bylinné čaje a produkty z liečivých rastlín sú výrobnou náplňou spoločnosti Fytopharma oveľa dlhšiu dobu, ako to býva pre slovenské firmy zvykom. Prečo je to tak, nám prezradila RNDr. Monika Vávrová, členka predstavenstva FYTOPHARMA, a.s.

30minútová ukážka
Vyberáte Money S3 a nechce sa vám klikať a skúšať? Nechajte to na nás, predstavíme vám ho ZADARMO.

Prevzala Fytopharma po Slovakofarme výrobu, zamestnancov, technológiu, či know how?

Fytopharma odkúpila od Slovakofarmy technológiu, a mohla sa oprieť aj o časť prevzatých kvalifikovaných zamestnancov. Slovakofarma ako farmaceutický podnik mala už v 90-tych rokoch vypracovaný účinný systém Správnej výrobnej praxe, na ktorý Fytopharma nadviazala. Práve pre zachovanú vysokú kvalitu, boli hneď spočiatku výrobky dobre prijímané odberateľmi –lekárňami. Postupne sme náš technologický park obnovovali, keďže aj v oblasti spracovania bylín ide vývoj dopredu a objavujú sa nové technológie a materiály.

Aké požiadavky sú kladené na výrobu bylinných čajov?

Ako potravinársky podnik sariadime potravinárskou legislatívou, no keďže potravinársky priemysel nemá vypracované normy na kontrolu sušených bylín, pri ich kontrole sa riadime monografiami, ktoré sa nachádzajú v liekopisoch alebo farmaceutickom kódexe. To zaručuje, že nami vyrábanéčaje sú naozaj kvalitné a obsahujú potrebné účinné látky. Máme vlastné laboratóriá vrátane mikrobiologického, kde sa hodnotí každá prijatá surovina, či medziprodukt alebo hotový výrobok. Konkrétne mikrobiologické limity podľa Potravinového kódexu SR sú jedny z najprísnejších v Európe.

A čo požiadavky zákazníkov?

Zákazníci sú čoraz náročnejší, čo je však v poriadku. V dnešnej dobe, keď každú chvíľu prepukne nejaký potravinový škandál, je kvalita ponúkaných výrobkov prvoradá a ak chce výrobca na trhu uspieť, musí ju bezpodmienečne dodržiavať. Konečnými predajcami našich výrobkov sú v prevažnej miere lekárne, kde zákazník očakáva výrobky nadštandardnej kvality. Keďže objem predaja našich výrobkov z roka na rok rastie, zrejme sa nám darí uspokojovať nároky zákazníkov.

Akú máte obchodnú stratégiu a formu distribúcie?

Našimi najväčšími odberateľmi sú spoločnosti pre veľkodistribúciu liekov v SR a aj ČR, ktoré výrobky distribuujú do lekární. S niektorými našimi výrobkami sa môžete stretnúť aj v sieti predajní Kaufland a v DM drogériách. Spolupracujeme aj s malými predajňami zdravej výživy či BIO predajňami, snažíme sa vyjsť v ústrety každému, kto prejaví záujem o náš sortiment.

Ako dokážete obstáť v prostredí, kde dominujú potravinové reťazce a siete lekární?

Rovnako ako iní dodávatelia, aj my zažívame komplikované obchodné rokovania s potravinovými reťazcami a sieťami lekární. Veríme, že vysoká kvalita a záujem zákazníkov o naše produkty nám pomôže obstáť v týchto tvrdých podmienkach. Odmenou pre zákazníka bude ponuka kvalitných, slovenských čajov. Máme vybudované dlhoročné vzťahy so slovenskými pestovateľmi a dodávateľmi liečivých rastlín, takže vieme, že ponúkame to najlepšie, čo na Slovensku v tejto oblasti je. Snažíme sa na nové trhy neustále prinášať rozmanité produkty a tak osloviť a uspokojiť čo najširší okruh zákazníkov.

FYTOPHARMA používa