Infoservis: Kniha elektronickej registračnej pokladnice

Viete aké sú Vaše povinnosti, ak sa registračná pokladnica pokazí? Prinášame Vám informácie týkajúce sa knihy ERP pripravené v spolupráci s vydavateľstvom Verlag Dashöfer.

Knihou ERP sa rozumie kniha so vzostupne číslovanými stranami, ktorá je nerozoberateľná a musí byť umiestnená na predajnom mieste spolu s elektronickou registračnou pokladnicou.

Kniha ERP nemôže obsahovať iné údaje alebo záznamy, ako sú uvedené vo vzore.

Knihu ERP je podnikateľ povinný mať umiestnenú na predajnom mieste, v opačnom prípade mu daňový alebo colný úrad uloží pokutu v rozsahu od 30 do 3 300€, a pri opakovanom zistení až do výšky 6 600€.

Podnikateľ je povinný mať knihu ERP (s vyplnenými identifikačnými údajmi o podnikateľovi, s údajmi o elektronickej registračnej pokladnice a údajmi o servisnej organizácii, ktorá pre podnikateľa vykonáva opravu a údržbu pokladnice) k dispozícii už pri uvedení pokladnice do prevádzky s tým, že ju predkladá spolu s kópiou certifikátu k pokladnici miestne príslušnému správcovi dane za účelom pridelenia daňového kódu elektronickej registračnej pokladnice, pričom (§7 ods.1):

– identifikačnými údajmi o podnikateľovi, pokiaľ ide o fyzickú osobu, sú obchodné meno a adresa trvalého pobytu, miesto podnikania podnikateľa a predajné miesto, ak je odlišné od miesta podnikania, daňové identifikačné číslo, ak nie je platiteľom DPH, identifikačné číslo pre daň z pridanej hodnoty, ak je platiteľom DPH, odtlačok pečiatky, aj ju podnikateľ má vyhotovenú a podpis podnikateľa,

– identifikačnými údajmi o podnikateľovi, pokiaľ ide o právnickú osobu, sú obchodné meno a sídlo, meno a priezvisko štatutárneho orgánu alebo zástupcu, predajné miesto, ak je odlišné od sídla, identifikačné číslo organizácie, daňové identifikačné číslo, ak nie je platiteľom DPH, identifikačné číslo pre daň z pridanej hodnoty, ak je platiteľom DPH, odtlačok pečiatky, aj ju podnikateľ má vyhotovenú a podpis štatutárneho orgánu alebo zástupcu,

– údajmi o elektronickej registračnej pokladnice sú typ, model a výrobné číslo,

– údajmi o servisnej organizácii, ktorá pre podnikateľa vykonáva opravu a údržbu elektronickej registračnej pokladnice, sú obchodné meno, adresa trvalého pobytu fyzickej osoby alebo obchodné meno a sídlo právnickej osoby.

Do knihy ERP je podnikateľ povinný zaznamenať aj situáciu, ak  nemôže použiť elektronickú registračnú pokladnicu pre závažný dôvod, ktorý vznikol bez jeho zavinenia (okrem výpadku elektrického napájania alebo internetového pripojenia) s tým, že je rovnako povinný túto skutočnosť bez zbytočného odkladu oznámiť i servisnej organizácii. Zároveň je povinný dôvod, dátum a čas akéhokoľvek prerušenia prevádzky zaznamenať do knihy ERP vrátane dátumu a času nahlásenia poruchy servisnej organizácii.

V prípade, že servisná organizácia nedokáže chybu odstrániť priamo na predajnom mieste, je podnikateľ povinný zaevidovať do knihy ERP i dátum a čas odovzdania pokladnice servisnej organizácii, ktorá túto skutočnosť v knihe následne potvrdí.

Po jej oprave servisná organizácia do knihy ERP uvedie popis poruchy spolu s dátumom a časom vykonania opravy. Po opätovnom spustení pokladnice do prevádzky je podnikateľ povinný túto skutočnosť zaznamenať do knihy ERP spolu s dátumom a časom opätovného začatia prevádzky elektronickej registračnej pokladnice.

V praxi mnoho podnikateľov zabúda na povinnosť predložiť knihu ERP miestne príslušnému daňovému úradu v prípade, ak príde k zmene niektorého z údajov uvedených v §7 ods. 1 písm. a), t.j. zmenia sa identifikačné údaje o podnikateľovi, údaje o elektronickej registračnej pokladnici alebo údaje o servisnej organizácii. Podnikateľ má povinnosť predložiť knihu ERP za účelom vykonania zmien týchto údajov v evidencii daňového úradu najneskôr do 30 dní odo dňa, keď zmeny nastali.

Nezabudnite

Kniha ERP sa archivuje desať rokov od konca kalendárneho roku, v ktorom bol vykonaný posledný záznam.

Ing. Ivana Redekyová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Nejnovější články

Zmeny a novinky Money S3 verzie 24.952

Správa dát Zálohu agendy, ktorá vznikla vo verzii 24.950 na oficiálne nepodporovaných mutáciách OS Windows,…

21 novembra, 2024

Evidencia a riadenie zásob v účtovnom programe pre malé a stredné firmy

Skladovú evidenciu môžete viesť aj v papierovej forme alebo napríklad v programe Excel. Obe možnosti…

18 novembra, 2024

Prichádza Inbox Plus: Umožní vyčítať aj PDF faktúry

Vyčítanie dokladov v PDF, JPEG či PNG? Žiadny problém! Modul Inbox bol rozšírený o vylepšenú funkcionalitu…

7 novembra, 2024

Nový modul Inbox v Money S3 vás zbaví prepisovania prijatých dokladov

Jedno úložisko na všetky prijaté doklady Firmy často prijímajú faktúry a iné doklady na niekoľko…

7 novembra, 2024

Nový modul Inbox – vyčítajte svoje faktúry automaticky a archivujte elektronicky

Komplexné riešenie na spracovanie vašich prijatých dokladov Modul Inbox je z pohľadu používateľov významnou pomocou…

7 novembra, 2024

Nová verzia 24.950: Modul Inbox a 4 vylepšenia, ktoré uľahčia prácu s Money S3

Modul Inbox – Nová elektronická schránka pre všetky doklady Nový modul Inbox vám umožní efektívnejšiu…

7 novembra, 2024

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.

Cookie policy