Nateraz posledný odklad do času povinného používania elektronických schránok sa blíži. Od 1. júla 2017 sa musíte pripraviť na to, že vám úradné oznámenia, či zásielky od štátnych inštitúcií, môžu okrem klasickej pošty, prísť aj elektronicky.
Elektronické schránky (akýsi štátny „Gmail“) už boli zriadené a aktivované pre každú právnickú osobu v SR. Preto by si mal každý konateľ, či štatutár do júla vybaviť a aktivovať občiansky preukaz s čipom. Len tak sa môže do elektronickej schránky prihlásiť. Práve nápor podnikateľov a veľký počet žiadostí o vydanie eID kariet (ako sa nový občiansky preukaz s čipom označuje), bol dôvodom posledného polročného odkladu spustenia prevádzky elektronických schránok.
Aby ste vedeli čo všetko vás čaká a neminie, podnikli sme za vás „skúšobnú jazdu“. Prešli sme celý proces aktivácie a nastavenia elektronickej schránky.
V prvom rade potrebujete občiansky preukaz s čipom. Vaša eID karta však musí byť aktivovaná, t.j. pri jej preberaní na Polícii si okrem nového preukazu zvolíte 6-miestny a 8-miestny PIN, BOK a PUK kód. Aktivovať eID kartu si musíte najneskôr do júla 2017. K eID karte dostanete USB čítačku, ktorú budete potrebovať pre pripojenie sa k vašej elektronickej schránke.
Ak máte eID kartu aktivovanú a viete svoj 6-miestny BOK kód, podrobné inštrukcie nájdete v článku Aktivácia schránok právnických osôb. Prípadne si priamo môžete stiahnuť aplikácie pre váš operačný systém. Potrebné je prevziať dva súbory:
Najskôr si nainštalujte ovládače a potom aplikáciu eID Klient. Inštalácia prebehne hladko.
Pri prvom spustení sa však pripravte na to, že pravdepodobne bude potrebné povoliť komunikáciu cez firewall so stránkou www.slovensko.sk. Tiež výzvu operačného systému Windows, či prípadnú antivírusovú ochranu alebo firewall iných výrobcov.
Aby ste nemuseli denne kontrolovať vašu elektronickú schránku, odporúčame vám nastaviť si preposielanie notifikácií o nových správách na váš súkromný e-mail. Vždy sa včas dozviete, o novej správe a následne navštívite elektronickú schránku.
Zistili sme, že existuje aj možnosť nastaviť si Outlook alebo iný program, ktorý používate na elektronickú poštu tak, aby sa pošta z elektronickej schránky preberala pomocou POP3 protokolu priamo do vašej e-mailovej schránky. Toto nastavenie je trošku zložitejšie, no výsledok stojí naozaj za to. Ak to nezvládnete sami, iste vám pomôže váš správca, ktorý sa vám stará o počítače.
Elektronické schránky v súčasnosti neumožňujú prepojenie na ekonomické programy Money. Budúci vývoj však možno prinesie takú možnosť prepojenia, aby ste si doručenú poštu z elektronickej schránky mohli prevziať, prípadne odoslať priamo z Money. Dovtedy berte náš návod a tipy, ako cestu k zjednodušeniu vášho podnikania.
Správa dát Zálohu agendy, ktorá vznikla vo verzii 24.950 na oficiálne nepodporovaných mutáciách OS Windows,…
Skladovú evidenciu môžete viesť aj v papierovej forme alebo napríklad v programe Excel. Obe možnosti…
Vyčítanie dokladov v PDF, JPEG či PNG? Žiadny problém! Modul Inbox bol rozšírený o vylepšenú funkcionalitu…
Jedno úložisko na všetky prijaté doklady Firmy často prijímajú faktúry a iné doklady na niekoľko…
Komplexné riešenie na spracovanie vašich prijatých dokladov Modul Inbox je z pohľadu používateľov významnou pomocou…
Modul Inbox – Nová elektronická schránka pre všetky doklady Nový modul Inbox vám umožní efektívnejšiu…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy