Účtovníctvo

Ako vytvoriť manažérsky účtovný report

Čo je to manažérsky účtovný report?

Účtovný report obsahuje finančný stav a výkonnosť spoločnosti. Zahrňuje dôležité údaje ako príjmy, výdavky, aktíva a pasíva. Jeho hlavným účelom je poskytnúť jasný finančný prehľad. Štandardný účtovný report je obvykle orientovaný externe, často je pripravovaný v súlade so zákonmi a regulovaný určitými štandardmi, pričom slúži najmä na informovanie akcionárov, bánk či ďalších externých subjektov.

Manažérsky účtovný report slúži na: 

  • Informovanie vedenia spoločnosti
  • Poskytnutie hĺbkovej analýzy o finančnom zdraví spoločnosti
  • Identifikáciu oblastí pre zlepšenie možnosti rastu
  • Podporu efektívneho rozhodovania a strategického plánovania

Vďaka pravidelnému manažérskemu reportingu si zaistíte lepšiu kontrolu nad finančnými procesmi vašej firmy a dokážete efektívnejšie reagovať na meniace sa tržné podmienky.

TIP: Reporting si môžete pripraviť sami, alebo ho zveriť do rúk externej účtovnej spoločnosti, pokiaľ jej služby využívate. Prečítajte si viac o tom, ako účtovnej firme môžete vďaka Money S3 jednoducho predávať doklady.

Čo všetko má manažérsky účtovný report obsahovať

Ešte pred samotnou prípravou manažérskeho účtovného reportu je dôležité vedieť, aké dáta má vlastne report obsahovať. Keďže manažérsky účtovný report prispieva k informovanému strategickému rozhodovaniu, nemali by v ňom chýbať:

  • Prehľad finančnej situácie: Súhrn aktuálneho finančného stavu organizácie, vrátane príjmov, výdavkov a cash flow.
  • Analýza výkonnosti a rozpočtové porovnanie: Detailné porovnanie skutočných finančných výsledkov s rozpočtovými plánmi.
  • Cash flow analýza: Prehľad príjmov a výdavkov, ktorý je kritický pre zabezpečenie likvidity a finančnej stability organizácie.

Akékoľvek reportovanie je možné robiť len v prípade, že je vaše účtovníctvo prehľadné a vy máte ucelené poznanie o vašich príjmoch, výdavkoch a máte k dispozícií komplexnú správu dokladov. K tomu je ideálne mať účtovný program, kde všetky tieto informácie jednoducho nájdete a môžete s nimi ďalej pracovať. Prečítajte si, kedy je čas zaobstarať si účtovný program.

Kroky k vytvoreniu manažérskeho účtovného reportu

Keď už viete, čo všetko by mal manažérsky report obsahovať, môžete si naplánovať niekoľko krokov, ktoré vás k jeho vytvoreniu dovedú:

  • Definovanie cieľov reportu: Stanovte jasné ciele reportu, aby ste zabezpečili, že bude slúžiť ako efektívny nástroj pre rozhodovanie.
  • Výber relevantných finančných ukazovateľov: Identifikujte kľúčové finančné metriky, ktoré najlepšie odrážajú výkonnosť a zdravie organizácie.
  • Analýza a interpretácia údajov: Vykonajte dôkladnú analýzu zozbieraných dát, aby ste odhalili vzory, trendy a potenciálne oblasti na zlepšenie.
  • Vizualizácia údajov: Použite grafy a tabuľky pre jasnú a zrozumiteľnú prezentáciu údajov, ktoré uľahčujú rýchle pochopenie kľúčových informácií.
  • Revízia a finálna úprava: Skontrolujte report na presnosť a koherenciu, a zabezpečte, aby bol prispôsobený potrebám a očakávaniam cieľovej skupiny.

Tvorba reportu bude jednoduchšia, pokiaľ využívate účtovný program obsahujúci nástroje na analýzu rôznych finančných ukazovateľov. V niektorých účtovných programoch je možné rovno pripraviť aj vizualizáciu dát, ich prevedením do grafov či tabuliek. Účtovný program Money S3 poskytuje hneď niekoľko možností na vytvorenie prehľadných analýz.

Vyskúšajte si zadarmo účtovný program Money S3
S ním môžete jednoducho viesť účtovníctvo, vystavovať faktúry či evidovať sklad pre kamenný i online predaj

Ako uľahčuje Money S3 tvorbu reportov

Program Money S3 vám umožní udržať si prehľad v o vašom biznise aj vďaka tomu, že je možné priamo v ňom vytvárať analýzy. Proces tvorby manažérskych účtovných reportov automatizuje okrem iného vďaka:

  • Intuitívnemu rozhraniu: Umožňuje jednoduchú navigáciu a tvorbu reportov.
  • Šablónam a prispôsobeniu: Používateľom dáva možnosť využiť prednastavené šablóny alebo vytvoriť vlastné reporty podľa potreby.
  • Automatickej tvorbe reportov: S modulom S3 Automatic si môžete prednastaviť vytváranie reportov na mesačnej báze, ktoré si potom na začiatku každého mesiaca nájdete v e-maily.
  • Jednoduchému čisteniu salda: S funkciou aktívneho salda v module Účtovné analýzy ušetríte množstvo času pri jeho čistení.

Vyskúšajte si bezplatnú verziu Money S3 Štart a zistite, či je tento účtovný softvér pre vás to pravé. Verzia Štart obsahuje všetky funkcie, ktoré sú súčasťou platených kompletov, vrátane modulu Účtovné analýzy.

Nejnovější články

[Návod] Ako viesť sklad v daňovej evidencii

Kto vedie daňovú evidenciu Pomocou daňovej evidencie živnostníci (SZČO) vykazujú svoju ekonomickú činnosť – evidenciu…

29 novembra, 2024

Každoročná inventúra a inventarizácia z účtovného a daňového hľadiska

Koho sa týka (pre koho je povinná) inventúra a inventarizácia Inventúru a inventarizáciu legislatívne upravuje…

27 novembra, 2024

Ako automatizovať pravidelnú fakturáciu rovnakým zákazníkom

V praxi to znamená, že na pár kliknutí vygenerujete pravidelné faktúry a program ich sám…

26 novembra, 2024

Ako správne fakturovať a aké sú najčastejšie chyby pri vystavovaní faktúr?

Aby však faktúra bola naozaj účtovným dokladom, musí spĺňať niekoľko podmienok. Preto sa pozrite, ako…

25 novembra, 2024

Zmeny a novinky Money S3 verzie 24.952

Správa dát Zálohu agendy, ktorá vznikla vo verzii 24.950 na oficiálne nepodporovaných mutáciách OS Windows,…

21 novembra, 2024

Evidencia a riadenie zásob v účtovnom programe pre malé a stredné firmy

Skladovú evidenciu môžete viesť aj v papierovej forme alebo napríklad v programe Excel. Obe možnosti…

18 novembra, 2024

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.

Cookie policy