Účtovný report obsahuje finančný stav a výkonnosť spoločnosti. Zahrňuje dôležité údaje ako príjmy, výdavky, aktíva a pasíva. Jeho hlavným účelom je poskytnúť jasný finančný prehľad. Štandardný účtovný report je obvykle orientovaný externe, často je pripravovaný v súlade so zákonmi a regulovaný určitými štandardmi, pričom slúži najmä na informovanie akcionárov, bánk či ďalších externých subjektov.
Manažérsky účtovný report slúži na:
Vďaka pravidelnému manažérskemu reportingu si zaistíte lepšiu kontrolu nad finančnými procesmi vašej firmy a dokážete efektívnejšie reagovať na meniace sa tržné podmienky.
Ešte pred samotnou prípravou manažérskeho účtovného reportu je dôležité vedieť, aké dáta má vlastne report obsahovať. Keďže manažérsky účtovný report prispieva k informovanému strategickému rozhodovaniu, nemali by v ňom chýbať:
Akékoľvek reportovanie je možné robiť len v prípade, že je vaše účtovníctvo prehľadné a vy máte ucelené poznanie o vašich príjmoch, výdavkoch a máte k dispozícií komplexnú správu dokladov. K tomu je ideálne mať účtovný program, kde všetky tieto informácie jednoducho nájdete a môžete s nimi ďalej pracovať. Prečítajte si, kedy je čas zaobstarať si účtovný program.
Keď už viete, čo všetko by mal manažérsky report obsahovať, môžete si naplánovať niekoľko krokov, ktoré vás k jeho vytvoreniu dovedú:
Tvorba reportu bude jednoduchšia, pokiaľ využívate účtovný program obsahujúci nástroje na analýzu rôznych finančných ukazovateľov. V niektorých účtovných programoch je možné rovno pripraviť aj vizualizáciu dát, ich prevedením do grafov či tabuliek. Účtovný program Money S3 poskytuje hneď niekoľko možností na vytvorenie prehľadných analýz.
Program Money S3 vám umožní udržať si prehľad v o vašom biznise aj vďaka tomu, že je možné priamo v ňom vytvárať analýzy. Proces tvorby manažérskych účtovných reportov automatizuje okrem iného vďaka:
Vyskúšajte si bezplatnú verziu Money S3 Štart a zistite, či je tento účtovný softvér pre vás to pravé. Verzia Štart obsahuje všetky funkcie, ktoré sú súčasťou platených kompletov, vrátane modulu Účtovné analýzy.
Výhody a nevýhody online účtovníctva Hlavným dôvodom, prečo firmy pracujú v online účtovníctve, je flexibilita.…
Dôležitosť ochrany účtovných dát Dáta sa za posledné roky stali jedným z najcennejších aktív pre…
Čo je to zádržné Zádržné, niekedy nazývané aj pozastávky u faktúr, je metóda, ktorú firmy používajú…
Druhy živností na Slovensku a ich zoznam Predpisom upravujúcim živnostenské podnikanie na Slovensku je zákon…
Dočasná pracovná neschopnosť zamestnanca (PN) Dočasná pracovná neschopnosť (často hovorovo označovaná ako „PN“) zamestnanca nastáva…
Ukončenie podpory aktualizácií pre vybrané operačné programy Ako sme už informovali v predchádzajúcich mesiacoch, nová…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy