Pokiaľ máte on-line účtovníctvo, stačí vám internet a môžete pracovať odkiaľkoľvek. V akých situáciách sa to hodí?
Už nemusíte externému účtovníkovi posielať doklady e-mailom, alebo dokonca ich nosiť osobne. Jednoducho sa do vášho systému pripojí zo svojej kancelárie.
On-line účtovný systém je tiež výhodný pre firny, ktoré majú viacero pobočiek. Vďaka tomu majú všetci zamestnanci prístup k aktuálnym dátam.
Účtovníctvo v cloude má veľa plusov, ale je potrebné spomenúť aj dva mínusy. Aby bolo možné v účtovnom programe pracovať, potrebujete pripojenie na internet. Pokiaľ príde k jeho výpadku, dočasne účtovať nemôžete. Ak máte internet v mobile, urobíte si hotspot a pripojíte si na neho počítač. Vďaka tomu pokračujete v práci aj pri prípadnom výpadku internete.
Druhou nevýhodou je, že dáta posielate „von“. Niektoré konzervatívne firmy majú obavu o bezpečnosti svojich dát. Vo väčšine prípadov je tento strach neopodstatnený. Poskytovatelia cloudových služieb majú svoje dátové centrá výborne zabezpečené, čo sa o mnohých interných serveroch nedá povedať. Tieto majú často slabú ochranu a pre hackerov sú podstatne ľahším cieľom, než dátové centrá.
Pokiaľ sa chcete k dátum z účtovného softvéru dostať aj vzdialene cez internet, potrebujete mať dáta uložené na serveri.
Najmä menšie firmy využívajú služby hostingových spoločností. U nich si prenajmú server a na ňom beží ich on-line účtovníctvo. Všetci používatelia z danej spoločnosti potom môžu pristupovať k dátam vzdialene cez internet.
Spoločnosť platí hostingovej spoločnosti mesačný poplatok za využívanie servera. V cene je zabezpečenie, zálohovanie dát a technická podpora. Vďaka tomu tieto firmy nemusia jednorazovo investovať do hardwaru alebo jeho repasovania a náklady sa rozložia v čase.
Niektorým veľkým firmám ich bezpečnostné pravidlá nedovoľujú posielať dáta na externé servery. V tom prípade si kúpia za 2 000€ až 5 000€ vlastný server a cloudový účtovný program prevádzkuj na ňom. Platia si vlastného IT špecialistu, ktorý sa o server stará.
Ak chcete používať účtovný systém v cloude, obráťte sa na dodávateľa zvoleného softwaru a opýtajte sa ho na tieto záležitosti:
Modely platieb dodávateľom účtovného systému sa líšia. Jednou z najčastejších variant je, že jednorazovo zaplatíte za vybraný komplet a za zvolený počet užívateľov. Potom už len jedenkrát ročne platíte menšie čiastky za pravidelné aktualizácie systému a za zákaznícku podporu. Hostingovej spoločnosti obvykle platíte mesačnú tarifu.
Na príklade účtovného systému Money S3 si ukážeme, v akej výške sa pohybujú ceny. Za najnižšiu verziu systému zaplatíte 99€, za najvyšší 489€. Pokiaľ budete chcieť prikúpiť licenciu pre ďalšieho požívateľa, zaplatíte od 69€ do 99€ v závislosti na zvolenom komplete. Všetky varianty nájdete v cenníku Money S3. Vyskúšajte si účtovný program zadarmo.
Tento účtovný systém môžete hostingovať akákoľvek spoločnosť poskytujúca tieto služby. Ponuky sa ale líšia cenou, ponúkaným výkonom, doplnkovými službami a samozrejme aj spoľahlivosťou dodávateľa.
Na overených dodávateľov Vás po upresnení požiadaviek radi nasmerujeme po dopyte na obchod@money.sk.
Autorom článku je Katarína Serinová
Správa dát Zálohu agendy, ktorá vznikla vo verzii 24.950 na oficiálne nepodporovaných mutáciách OS Windows,…
Skladovú evidenciu môžete viesť aj v papierovej forme alebo napríklad v programe Excel. Obe možnosti…
Vyčítanie dokladov v PDF, JPEG či PNG? Žiadny problém! Modul Inbox bol rozšírený o vylepšenú funkcionalitu…
Jedno úložisko na všetky prijaté doklady Firmy často prijímajú faktúry a iné doklady na niekoľko…
Komplexné riešenie na spracovanie vašich prijatých dokladov Modul Inbox je z pohľadu používateľov významnou pomocou…
Modul Inbox – Nová elektronická schránka pre všetky doklady Nový modul Inbox vám umožní efektívnejšiu…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy