Obeh účtovných dokladov je proces spracovania účtovných dokladov, ktorý má niekoľko fáz. Detailný priebeh obvykle stanovujú vnútropodnikové smernice.
Možno povedať, že obeh účtovných dokladov začína vyhotovením alebo obdržaním dokladu. V ďalšej fáze účtovník kontroluje, či je doklad správny po vecnej a formálnej stránke. Dôležité sú:
V tretej fáze sa účtovník pripravuje k zaúčtovaniu. Doklady rozdeľuje podľa rôznych druhov (napr. faktúry alebo bankové výpisy) a označuje ich číslami alebo písmenami. Doklady zaeviduje do pomocných účtovných kníh a doplní predkontáciu (čiže účty, ktorých sa finančná operácia týka).
V štvrtej fáze účtovník zaúčtuje doklady do účtovných kníh a následne ich môže archivovať a po uplynutí archivačnej lehoty skartovať.
Zistite, ako na efektívnu spoluprácu odovzdanie dokladov s účtovníkom.