Systém online evidencie tržieb eKasa štartuje v dvoch fázach. Zistite, kedy začínate a ako na novú povinnosť pripraviť svoju pokladnicu. Poradíme malým i väčším podnikateľom.
Evidencia tržieb nie je pre slovenských podnikateľov skokom do neznáma – majú skúsenosti s elektronickými registračnými pokladnicami (ERP), ktoré v mnohých prípadoch stačí pri prechode na online eKasu iba upgradovať.
Okrem toho od roku 2015 funguje taktiež online evidencia tržieb Virtuálna registračná pokladnica (VRP). Je to bezplatná aplikácia finančnej správy, ktorá sa hodí pre menších podnikateľov. Ak používate VRP a ste s ňou spokojní, s nástupom eKasy nemusíte nič meniť.
Ak však pracujete so systémom Money alebo sa naň chystáte prejsť, aby ste si uľahčili prácu so skladom alebo účtovníctvo, VRP pre vás nie je to pravé.
Od začiatku apríla 2019 musia na eKasu nabehnúť noví podnikatelia – teda tí, ktorí 1. aprílom začali podnikať na nové IČO. Ak s podnikaním začínate neskôr v apríli alebo kedykoľvek v máji či júni, máte ihneď povinnosť online evidovať svoje tržby.
Povinnosť používať online registračnú pokladnicu (ORP) máte aj v prípade, že:
Online evidovanie tržieb sa teda týka každej novootvorenej prevádzkarne, kde zákazníci platia v hotovosti alebo kartou.
Už existujúci podnikatelia musia online odosielať bločky do eKasy najneskôr od 1. júla. V tej dobe už však všetko musí perfektne fungovať, takže začnite riešiť eKasu omnoho skôr, nech ste 30. júna pripravení.
Ak patríte k už existujúcim podnikateľom, pokojne sa môžete do eKasy pripojiť kedykoľvek od apríla do júna, i keď vám povinnosť vzniká až od júla.
Neberte to však iba ako test – keď už raz začnete online evidovať svoje príjmy, musíte v tom pokračovať. Nejde to vyskúšať napríklad 5. mája a potom do 30. júna prerušiť.
Stručne povedané – eKasa sa týka všetkých podnikateľov. Nevznikajú nové výnimky alebo možnosť neskoršieho štartu podľa toho, koľko denne vydáte bločkov alebo či podnikáte v cestovnom ruchu, IT či úplne inom odbore.
Evidujte podľa rovnakých pravidiel ako doteraz. Podobne ako ERP sa eKasa týka všetkých hotovostných platieb i platieb kartou a zostávajú výnimky pre podnikateľov, ktorí nemajú prístup na internet. Tí musia svoje tržby online odoslať do eKasy do 30 dní.
Dobrá správa pre všetkých používateľov Money: na eKasu je pripravené. Či už používate Money S3, Money S4 alebo Money S5, váš systém bude po štarte eKasy fungovať tak ako doposiaľ.
Ak máte pokladnicu kúpenú po roku 2015, je vo väčšine prípadov technicky možné pripojiť ju na internet a teda aj k eKase. Ak si presne nepamätáte, odkedy svoju pokladnicu vlastníte, určite vám odporúčame zistiť si to – môže vám to ušetriť peniaze za nákup novej.
Ďalší krok musí urobiť výrobca vašej súčasnej pokladnice. Na ňom je, aby od finančnej správy získal certifikáciu pre svoje pokladničné zariadenia, teda aj to vaše.
Kvôli náročnému certifikačnému procesu a nedostatku času je po 1. 4. dostupné len minimum certifikovaných zariadení. Ak vám dodávateľ vašej pokladnice nedá včas vedieť, sami od neho požadujte vyjadrenie k certifikácii zariadení.
Ak ste pokladnicu kúpili pred rokom 2015, pravdepodobne ju budete musieť vymeniť. Staršie pokladnice totiž tlačia bločky na ihličkovej tlačiarni alebo na tlačiarni s príliš úzkou páskou – a na nich nejde vytlačiť QR kód.
Nové pokladnice vhodné pre eKasu už pre vás pripravujeme na webe Profipokladne.sk. Ponúkneme riešenie pre malých aj väčších podnikateľov a pomôžeme vám, či už máte stánok, reštauráciu alebo menšiu kamennú predajňu.
Ešte predtým, ako web s pokladnicami spustíme, vyplňte si tento dotazník so 4 otázkami. Z výsledku jasne zistíte, či sa vaša pokladnica hodí pre eKasu a ako postupovať v opačnom prípade. (Dotazník nájdete úplne dole na stránke.)
Správa dát Zálohu agendy, ktorá vznikla vo verzii 24.950 na oficiálne nepodporovaných mutáciách OS Windows,…
Skladovú evidenciu môžete viesť aj v papierovej forme alebo napríklad v programe Excel. Obe možnosti…
Vyčítanie dokladov v PDF, JPEG či PNG? Žiadny problém! Modul Inbox bol rozšírený o vylepšenú funkcionalitu…
Jedno úložisko na všetky prijaté doklady Firmy často prijímajú faktúry a iné doklady na niekoľko…
Komplexné riešenie na spracovanie vašich prijatých dokladov Modul Inbox je z pohľadu používateľov významnou pomocou…
Modul Inbox – Nová elektronická schránka pre všetky doklady Nový modul Inbox vám umožní efektívnejšiu…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy