Podnikanie

Uľahčite si prácu so zadávaním údajov prepojením e-shopu, účtovného programu a skladu

Nad jednou položkou často strávite čas hneď trikrát: pri vedení účtovníctva, skladovej evidencii a v priebehu vkladania na e-shop. Pozrite sa, aké informácie medzi sebou systémy zdieľajú a ako vám ich prepojenie uľahčí prácu. 

Predstava pribúdajúcich objednávok poteší, ale s narastajúcou administratívou pri ich spracovávaní a fakturácii už je to horšie. K tomu vás ešte čaká prepis do daňovej evidencie alebo vedenie účtovníctva. Ak ale prepojíte e-shop s účtovným programom, údaje o tovare budete zadávať len raz a vybavovanie objednávok do veľkej miery automatizujete. 

Zo skladu rovno na e-shop

Pri prepojení systémov vkladáte informácie o tovare len do zoznamu zásob v účtovnom programe. Priložíte obrázok, popis a zaznamenáte ďalšie parametre, ako je napríklad farba alebo veľkosť. Aby sa zákazník na e-shope lepšie orientoval, tovar roztriedite do kategórií. Pri exporte potom využijete možnosť prenosu položiek aj s ich usporiadaním.

Ak zákazníkom naviac ukazujete vhodné alternatívy k tovaru alebo ďalšie príslušenstvo, vyberiete na prenos aj súvisiace položky. 

Prakticky to môže vyzerať tak, že v zozname zásob v účtovnom programe tovar vybraný na internetový obchod jednoducho označíte a potom urobíte export

Prenos dát zvládnete na pár kliknutí alebo zvolíte možnosť automatickej aktualizácie.

Z e-shopu do účtovného programu

Naopak z e-shopu do účtovného systému pretiahnete objednávky aj vystavené faktúry. Výhodou je automatické označovanie objednávok. Napríklad v prípade spárovania s faktúrou ju systém označí za vybavenú. Pri objednávke, do ktorej ste nahliadli, môžete zase zmeniť stav spracovania a informovať o ňom zákazníka. Integrácia umožní aj zaúčtovanie dobropisov alebo záloh. 

Rovnako tak sa do účtovného systému sťahujú údaje o zákazníkoch, napríklad či ide o súkromnú osobu alebo firmu či informácie o nároku na zľavu a jej výšku. 

Na čo myslieť pred prepojením systémov

Prenos informácií medzi systémami prebieha v určitom type dátového formátu, a preto si najprv u vášho dodávateľa overte, akú komunikáciu podporuje práve váš e-shop. Účtovný systém Money S3 je možné prepojiť s internetovým obchodom pomocou E-shop konektora. Výmena dát prebieha vo formáte XML, ktorý podporuje väčšina e-shopov. Cez rozhranie E-shop konektora tiež pripojíte k Money S3 viac internetových obchodov a dáta sa vám budú v účtovnom systéme triediť podľa toho, odkiaľ pochádzajú. 

Ak sa nechcete o výmenu dát starať, využijete kombináciu s modulom S3 Automatic. Ten zariadi automatické sťahovanie nových objednávok, faktúr aj aktualizácií stavu skladových zásob

Nejnovější články

Všetko, čo potrebujete vedieť o rekreačnom poukaze: Podmienky, výška a možnosti využitia

Kedy má zamestnanec nárok na príspevok na rekreáciu Na to, aby bol zamestnávateľ povinný príspevok…

21 januára, 2025

Novinky vo verzii 25.100: prepojenie API s Tatra bankou a ďalšie zmeny v Money S3

Buďte pripravení na rok 2025 Rok 2025 prináša množstvo legislatívnych zmien a noviniek, ktoré sme…

20 januára, 2025

Zmeny a novinky Money S3 verzie 25.100

Tatra banka (API) Od verzie 25.100 je k dispozícii nová služba elektronického platobného styku Tatra…

20 januára, 2025

Zdaňovanie podielov na zisku (dividend) v roku 2025 za rok 2024

Schválenie účtovnej závierky a návrhu na rozdelenie zisku Pravidlá zdaňovania podielov na zisku upravuje zákon…

20 januára, 2025

Potvrdenie o zdaniteľných príjmoch: Čo to je, čo musí obsahovať a kedy sa vydáva?

Potvrdenie o zdaniteľných príjmoch: čo to je Celý formulár sa nazýva Potvrdenie o zdaniteľných príjmoch…

20 januára, 2025

Mzdy, dane, odvody a celková cena práce zamestnanca v roku 2025

Príjem zo závislej činnosti – od jeho sumy sa odvíja všetko ostatné Východiskovým bodom v…

20 januára, 2025

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.

Cookie policy