Každá firma začne skôr alebo neskôr riešiť dilemu, či riadiť čo najviac firemných procesov z jedného systému (často napríklad z ERP alebo účtovného systému), alebo pre jednotlivé činnosti používať úzko špecializované nástroje (napríklad CRM pre obchod, fakturačnú aplikáciu pre fakturáciu a pod.). Obe majú svoje pre a proti.
Malé a stredné firmy častejšie využívajú viac menších, špecializovaných nástrojov, pretože ERP systém je pre nich príliš robustný a nezaobíde sa bez veľkej počiatočnej investície (napríklad za server, infraštruktúru a samotný softvér) aj priebežných nákladov na údržbu (napríklad IT špecialistov).
Príkladom takéhoto riešenia sú napríklad firmy, ktoré využívajú účtovný program Money S3 a prepojili ho s e-shopom, fakturačnou aplikáciou, CRM a prípadne špecializovaným systémom pre skladové hospodárstvo.
Keď si firmy budujú ekosystém špecializovaných nástrojov, majú presne tie funkcie, ktoré práve potrebujú. Tieto nástroje majú buď nižšiu obstarávaciu cenu, alebo sú cloudové a firmy za ne platia pravidelné mesačné poplatky, takže sú dostupnejšie.
Ďalšie dôvody, prečo firmy uprednostňujú ekosystémy menších nástrojov sú tie, že:
Keď firma pracuje v neprepojených systémoch, tak musí okrem iného:
Prepojenie nástrojov tak firme zjednoduší prácu na dvoch úrovniach – z pohľadu dát a z pohľadu procesov.
Po prepojení nástrojov sa dáta medzi nástrojmi pravidelne synchronizujú, a to buď úplne automaticky alebo stlačením tlačidla. Medzi systémami sa potom prenášajú doklady, dokumenty alebo napríklad kontakty v adresári. To firme ušetrí hodiny až desiatky hodín mesačne, ktoré by zamestnanci trávili prepisovaním dát. Tiež zmiznú chyby a problémy spôsobené neaktuálnymi informáciami a ručným prepisovaním.
Príklad z praxe: Keď prepojíte e-shop s účtovným systémom, automaticky sa vám do účtovného systému stiahnu objednávky, a v e-shope sa aktualizuje stav skladu. Máte tak istotu, že stav tovaru na e-shope vždy zodpovedá reálnemu stavu v sklade.
Z hľadiska procesov zjednodušuje prepojenie prácu tým, že umožní jednej aplikácii automaticky vykonať akciu v inej. Takže na seba procesy plynule nadväzujú a nie je nutné čakať na to, až akciu vykoná niekto z používateľov.
Príklad z praxe: Pokiaľ sa vám z e-shopu automaticky odosielajú objednávky do účtovného systému, tak systém hneď skontroluje, či máte pre objednávku dostatok tovaru v sklade. Ak áno, odošle objednávku na vybavenie.
Najrozšírenejšou metódou prepájania firemných systémov je API.
API je IT rozhranie, ktoré umožňuje komunikáciu a výmenu dát medzi dvoma systémami. Vývojári firemných softvérov všetkého druhu dnes API do svojich nástrojov bežne implementujú, aby šli naproti používateľom, ktorí si budujú spomínaný ekosystém.
Pokiaľ systém podporuje API, je možné ho cez rozhranie prepojiť s ktorýmkoľvek iným systémom, ktorý API tiež podporuje. Aby mali tento proces používatelia jednoduchší, nadväzujú vývojári systémov medzi sebou bližšiu spoluprácu. Vyvinú komunikačnú aplikáciu na odovzdávanie dát, vďaka ktorej používatelia nepotrebujú na prepojenie skúseného integrátora, ale zvládnu to svojpomocne.
Napríklad vývojár účtovného programu a vývojár CRM vyvinú riešenie tak, aby na ich prepojenie stačilo v jednom systéme vygenerovať API kľúč (niečo ako špeciálne heslo) a do druhého ho vložiť.
Tip: Ak si chcete budovať ekosystém prepojených programov, presvedčte sa pred zaobstaraním každého z nich, že podporuje API, a zistite, s ktorými systémami ho zvládnete prepojiť vlastnoručne, a pri ktorých je potrebná zložitejšia integrácia.
Účtovný program Money S3 obsahuje voliteľný modul API pre všetky firmy a podnikateľov, ktorí chcú systém prepojiť s ďalšími nástrojmi. Ostatní si môžu modul neskôr dokúpiť, akonáhle si napríklad časom zaobstarajú CRM alebo spustia e-shop.
Vďaka modulu API prepojíte Money S3 napríklad s:
Po prepojení dôjde napríklad k tomu, že:
Ak chcete prepojiť Money S3 s ďalším nástrojom s API, máte 2 možnosti:
Skladovú evidenciu môžete viesť aj v papierovej forme alebo napríklad v programe Excel. Obe možnosti…
Vyčítanie dokladov v PDF, JPEG či PNG? Žiadny problém! Modul Inbox bol rozšírený o vylepšenú funkcionalitu…
Jedno úložisko na všetky prijaté doklady Firmy často prijímajú faktúry a iné doklady na niekoľko…
Komplexné riešenie na spracovanie vašich prijatých dokladov Modul Inbox je z pohľadu používateľov významnou pomocou…
Modul Inbox – Nová elektronická schránka pre všetky doklady Nový modul Inbox vám umožní efektívnejšiu…
Nový modul InBox Do verzie 24.950 sme pre vás pripravili nový modul Vďaka modulu InBox…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy