Aby zákazníci nečakali pri pokladni celú večnosť, potrebujete ľahko ovládateľný pokladničný systém, na ktorý sa môžete spoľahnúť. S pokladničným systémom dnes ale môžete sledovať viac než len predaje.
Ďalšie nároky na pokladničné riešenie sa líšia podľa:
Na výber máte z troch možností:
Všetky z nich vedia odosielať tržby do EET.
Registračná pokladňa je tlačidlová pokladňa s tlačiarňou a displejom. Nablokujete na nej tržby, odošlete údaje do EET a vystavíte zákazníkovi účtenku. Ale tým to končí.
Tlačidlové ovládanie registračných pokladní zvládne úplne každý. Silikónové tlačidlá sa hodia do náročných prevádzok, napríklad do prašného prostredia alebo tam, kde dochádza k manipulácii mokrými rukami. Registračnú pokladňu môžete rozšíriť napríklad o čítačky čiarových kódov, váhy alebo pokladničné zásuvky pre bankovky.
Výhodou je, že v sebe majú zabudovanú tlačiareň, takže budete pravidelne dokupovať iba papierové náplne (kotúče). Pokladňu aj softvér zakúpite jednorazovo bez toho, aby ste platili mesačné poplatky.
Prehľad výhod a nevýhod:
Vhodnou alternatívou ku klasickým registračným pokladniam sú jednoduché dotykové pokladne alebo Profi Účtenka v mobile.
Príklady využitia
Odolnú a prenosnú pokladňu využijete napríklad v malých obchodoch, potravinách, mäsiarstvach, pekárstvach, kaderníctvach, wellness centrách a kozmetických štúdiách, tržniciach, cukrárňach alebo v stánkoch s občerstvením.
Pokiaľ sa vo vašej prevádzke strieda jeden zákazník za druhým, odporúčame skôr pokladničný systém (softvér).
Pokladničný systém je zostava hardvéru a programu (alebo aplikácie), pomocou ktorých uskutočňujete predaj tovaru a služieb v kamenných predajniach.
S programom nainštalovaným do počítača, tabletu alebo telefónu môžete jednoducho spravovať ponúkaný tovar. Hardvérom pokladničného systému sú ďalej:
Pokročilé funkcie
Pokladničný softvér okrem predaja umožňuje robiť štatistiky či reporty pre manažérov, vytvárať podklady pre účtovníctvo alebo centrálne riadiť sieť niekoľkých predajní pomocou vzdialenej správy.
Toto riešenie je vhodné pre podnikateľov, ktorí chcú rýchlo a jednoducho predávať a mať predajný softvér priamo prepojený so skladom.
Jedným z maloobchodných softvérov je napríklad Predajňa S3 od výrobcu Seyfor, ktorá sa dokáže prispôsobiť potrebám malej aj veľkej predajne. Dá sa jednoducho prepojiť s účtovným systémom Money S3 alebo napojiť na niekoľko doplňujúcich modulov, ako napríklad Predajňa – Platobné terminály, Dodacie listy, Inventúry alebo Bezobalový predaj.
Porovnanie s registračnými pokladňami
Oproti bežným registračným pokladniam sú PC pokladne s maloobchodným softvérom:
Pokiaľ je pre vás dôležité sledovať skladové zásoby a pracovať s funkciami na podporu predaja (zľavy, vernostný systém, zákaznícke karty), je pre vás maloobchodný pokladničný softvér správnou voľbou.
Vhodné využitie
Pokladničné systémy využijú napríklad:
H2: Účtovný program s predajným modulom
Pokiaľ už máte zakúpenú licenciu pre účtovný softvér, môžete predaje vyriešiť priamo v ňom. Umožňuje to napríklad Money S3 a modul Kasa, ktorý ovládate pomocou myši alebo klávesových skratiek.
Kasa má dve verzie:
Pokiaľ potrebujete občas evidovať tržby v teréne, vyriešite to napríklad s aplikáciou Profi Účtenka, ktorá je zadarmo. Tú cez fakturačnú službu iDoklad prepojíte s účtovným systémom Money S3. Dáta o predajoch tak ľahko dostanete do svojho účtovného systému.
Dôležitým parametrom pri výbere pokladničného riešenia je aj cena. Registračné pokladne začínajú obvykle na 250€ bez DPH a neplatíte žiadny paušál.
U pokladničných systémov zaplatíte cenu od 300€ za obstaranie a potom mesačné alebo ročné poplatky za aktualizáciu systému a užívateľskú podporu. Obdobné je to pri využívaní účtovného softvéru s modulom pre maloobchodný predaj. Vyskúšajte si prácu v účtovnom softvéri zadarmo.
Registračné pokladne však postupne zastarávajú, zatiaľ čo maloobchodný softvér ide s dobou. Vždy aktuálny a v súlade s legislatívou je aj predaj tovaru priamo z účtovného systému, kde pravidelne vychádzajú nové aktualizácie.
Nie ste si istí, ktoré riešenie je pre vás to pravé? Kontaktuje nás a radi s vami nezáväzne preberieme detaily.
Správa dát Zálohu agendy, ktorá vznikla vo verzii 24.950 na oficiálne nepodporovaných mutáciách OS Windows,…
Skladovú evidenciu môžete viesť aj v papierovej forme alebo napríklad v programe Excel. Obe možnosti…
Vyčítanie dokladov v PDF, JPEG či PNG? Žiadny problém! Modul Inbox bol rozšírený o vylepšenú funkcionalitu…
Jedno úložisko na všetky prijaté doklady Firmy často prijímajú faktúry a iné doklady na niekoľko…
Komplexné riešenie na spracovanie vašich prijatých dokladov Modul Inbox je z pohľadu používateľov významnou pomocou…
Modul Inbox – Nová elektronická schránka pre všetky doklady Nový modul Inbox vám umožní efektívnejšiu…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy