Podnikatelia, buďte pripravení. VRP sa pre vás pravdepodobne vôbec nehodí

Aplikácia finančnej správy Virtuálna registračná pokladnica (VRP) je zadarmo a pomáha podnikateľom s evidenciou predaja. Lenže niektorým VRP pridá skôr starosti. Prečítajte si, pre koho sa VRP hodí a kto by sa jej mal radšej vyhnúť.

VRP má podľa finančnej správy pomôcť podnikateľom ľahko splniť novú povinnosť on-line evidencie tržieb v systéme eKasa.

Na prvý pohľad vyzerá VRP veľmi jednoducho – podľa úradníkov ju môžete ovládať z mobilu, tabletu, počítača aj niektorých pokladníc. Finančná správa vám dokonca umožňuje zaregistrovať viac VRP na jedného podnikateľa.

Podnikatelia s VRP navyše nemusia robiť dennú, prehľadovú či intervalovú uzávierku ani platiť servisné poplatky. K výhodám patrí aj jednoduché rozhranie, ktoré evokuje ľahkú a rýchlu prácu.

V skutočnosti sa vám VRP oplatí maximálne vtedy, ak ste malý živnostník, máte nižšie desiatky predajov denne a k tomu sem-tam napríklad úhradu faktúry. Položky totiž musíte ručne vyťukať na webovej stránke VRP alebo v mobilnej aplikácii. A to pri väčšom počte zákazníkov zaberá dosť času a predlžuje rady.

Len internet a akýkoľvek mobil nestačia

Aj keď finančná správa vo svojich odpovediach hovorí, že VRP môžete ovládať z mobilu, tabletu alebo počítača podľa svojho výberu, nie je to tak jednoduché. Vaše zariadenie totiž musí spĺňať stanovené technické požiadavky – napríklad typ operačného systému alebo minimálnu internú pamäť.

A i keď máte vo svojej prevádzkarni spoľahlivú Wi-Fi a mobil či počítač zodpovedajúci požiadavkám finančnej správy, hneď s VRP začať nemôžete. Najprv totiž potrebujete získať od finančného úradu daňový kód pokladnice. A jeho vydanie úradníkom zaberie asi dva týždne.

VRP funguje iba ako predajný systém

VRP je zadarmo a dostupná komukoľvek, čo je nesporná výhoda. Zároveň je však nutné pozerať sa na ňu len ako na jednoúčelovú aplikáciu. Nepomôže vám totiž so:

  • skladovými zásobami,
  • vystavením výdajky a príjemky na sklad
  • alebo účtovaním tržieb.

To znamená, že s VRP zvládnete základné predajné funkcie, ale zásoby alebo účtovníctvo musíte riešiť v inom systéme. A údaje doň dostanete z VRP iba ručným prepísaním, čo zaberie veľa času a pri prepise hrozia chyby.

Riaditeľ Solitey Slovensko: žiadali sme o možnosť prepojiť VRP s Money

Problém je v tom, že finančná správa nepovolila previazanie ekonomických systémov s VRP, takže systémy ako Money S3, Money S4 a Money S5 nesmú preberať dáta z VRP.

„V pripomienke k zákonu o registračných pokladniciach sme žiadali, aby sa ekonomické systémy mohli pripojiť k VRP a priamo preberať údaje o predajoch. To by zvýšilo atraktivitu VRP a pomohlo podnikateľom urýchliť a uľahčiť prácu, pretože by nemuseli predaj zadávať do VRP a do ekonomického systému zvlášť. Finančná správa však bohužiaľ našu žiadosť zamietla. Kvôli chýbajúcemu prepojeniu je VRP pre používateľov Money, ktorí majú denne desiatky a viac predajov, nevhodná,” povedal Viktor Pieš, riaditeľ Solitey Slovensko.

Väčší podnikatelia využijú upgradovanú pokladnicu a softvéry

Prejsť na on-line evidenciu tržieb eKasa môžete už od apríla, povinnosť prejsť na eKasu máte od 1. júla 2019.

V polovici marca 2019 finančná správa udelila prvé certifikácie niektorým výrobcom pokladníc, tí ďalší zatiaľ čakajú.

Prečítajte si naše odpovede na otázky, ktoré nám najčastejšie dávate, a potom si pomocou krátkeho dotazníka dajte poradiť riešenie pre vás.

Chcem zistiť konkrétne riešenie eKasy

Nejnovější články

Zmeny a novinky Money S3 verzie 24.952

Správa dát Zálohu agendy, ktorá vznikla vo verzii 24.950 na oficiálne nepodporovaných mutáciách OS Windows,…

21 novembra, 2024

Evidencia a riadenie zásob v účtovnom programe pre malé a stredné firmy

Skladovú evidenciu môžete viesť aj v papierovej forme alebo napríklad v programe Excel. Obe možnosti…

18 novembra, 2024

Prichádza Inbox Plus: Umožní vyčítať aj PDF faktúry

Vyčítanie dokladov v PDF, JPEG či PNG? Žiadny problém! Modul Inbox bol rozšírený o vylepšenú funkcionalitu…

7 novembra, 2024

Nový modul Inbox v Money S3 vás zbaví prepisovania prijatých dokladov

Jedno úložisko na všetky prijaté doklady Firmy často prijímajú faktúry a iné doklady na niekoľko…

7 novembra, 2024

Nový modul Inbox – vyčítajte svoje faktúry automaticky a archivujte elektronicky

Komplexné riešenie na spracovanie vašich prijatých dokladov Modul Inbox je z pohľadu používateľov významnou pomocou…

7 novembra, 2024

Nová verzia 24.950: Modul Inbox a 4 vylepšenia, ktoré uľahčia prácu s Money S3

Modul Inbox – Nová elektronická schránka pre všetky doklady Nový modul Inbox vám umožní efektívnejšiu…

7 novembra, 2024

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.

Cookie policy