Aplikácia finančnej správy Virtuálna registračná pokladnica (VRP) je zadarmo a pomáha podnikateľom s evidenciou predaja. Lenže niektorým VRP pridá skôr starosti. Prečítajte si, pre koho sa VRP hodí a kto by sa jej mal radšej vyhnúť.
VRP má podľa finančnej správy pomôcť podnikateľom ľahko splniť novú povinnosť on-line evidencie tržieb v systéme eKasa.
Na prvý pohľad vyzerá VRP veľmi jednoducho – podľa úradníkov ju môžete ovládať z mobilu, tabletu, počítača aj niektorých pokladníc. Finančná správa vám dokonca umožňuje zaregistrovať viac VRP na jedného podnikateľa.
Podnikatelia s VRP navyše nemusia robiť dennú, prehľadovú či intervalovú uzávierku ani platiť servisné poplatky. K výhodám patrí aj jednoduché rozhranie, ktoré evokuje ľahkú a rýchlu prácu.
V skutočnosti sa vám VRP oplatí maximálne vtedy, ak ste malý živnostník, máte nižšie desiatky predajov denne a k tomu sem-tam napríklad úhradu faktúry. Položky totiž musíte ručne vyťukať na webovej stránke VRP alebo v mobilnej aplikácii. A to pri väčšom počte zákazníkov zaberá dosť času a predlžuje rady.
Aj keď finančná správa vo svojich odpovediach hovorí, že VRP môžete ovládať z mobilu, tabletu alebo počítača podľa svojho výberu, nie je to tak jednoduché. Vaše zariadenie totiž musí spĺňať stanovené technické požiadavky – napríklad typ operačného systému alebo minimálnu internú pamäť.
A i keď máte vo svojej prevádzkarni spoľahlivú Wi-Fi a mobil či počítač zodpovedajúci požiadavkám finančnej správy, hneď s VRP začať nemôžete. Najprv totiž potrebujete získať od finančného úradu daňový kód pokladnice. A jeho vydanie úradníkom zaberie asi dva týždne.
VRP je zadarmo a dostupná komukoľvek, čo je nesporná výhoda. Zároveň je však nutné pozerať sa na ňu len ako na jednoúčelovú aplikáciu. Nepomôže vám totiž so:
To znamená, že s VRP zvládnete základné predajné funkcie, ale zásoby alebo účtovníctvo musíte riešiť v inom systéme. A údaje doň dostanete z VRP iba ručným prepísaním, čo zaberie veľa času a pri prepise hrozia chyby.
Problém je v tom, že finančná správa nepovolila previazanie ekonomických systémov s VRP, takže systémy ako Money S3, Money S4 a Money S5 nesmú preberať dáta z VRP.
„V pripomienke k zákonu o registračných pokladniciach sme žiadali, aby sa ekonomické systémy mohli pripojiť k VRP a priamo preberať údaje o predajoch. To by zvýšilo atraktivitu VRP a pomohlo podnikateľom urýchliť a uľahčiť prácu, pretože by nemuseli predaj zadávať do VRP a do ekonomického systému zvlášť. Finančná správa však bohužiaľ našu žiadosť zamietla. Kvôli chýbajúcemu prepojeniu je VRP pre používateľov Money, ktorí majú denne desiatky a viac predajov, nevhodná,” povedal Viktor Pieš, riaditeľ Solitey Slovensko.
Prejsť na on-line evidenciu tržieb eKasa môžete už od apríla, povinnosť prejsť na eKasu máte od 1. júla 2019.
V polovici marca 2019 finančná správa udelila prvé certifikácie niektorým výrobcom pokladníc, tí ďalší zatiaľ čakajú.
Prečítajte si naše odpovede na otázky, ktoré nám najčastejšie dávate, a potom si pomocou krátkeho dotazníka dajte poradiť riešenie pre vás.
Správa dát Zálohu agendy, ktorá vznikla vo verzii 24.950 na oficiálne nepodporovaných mutáciách OS Windows,…
Skladovú evidenciu môžete viesť aj v papierovej forme alebo napríklad v programe Excel. Obe možnosti…
Vyčítanie dokladov v PDF, JPEG či PNG? Žiadny problém! Modul Inbox bol rozšírený o vylepšenú funkcionalitu…
Jedno úložisko na všetky prijaté doklady Firmy často prijímajú faktúry a iné doklady na niekoľko…
Komplexné riešenie na spracovanie vašich prijatých dokladov Modul Inbox je z pohľadu používateľov významnou pomocou…
Modul Inbox – Nová elektronická schránka pre všetky doklady Nový modul Inbox vám umožní efektívnejšiu…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy