Podnikateľov čaká novinka – online odosielanie bločkov na servery Finančnej správy. Zákon o eKase schválil parlament 4.12.2018. Prečítajte si, čo všetko potrebujete o prechode na eKasu vedieť a ako vám s tým vieme pomôcť.
On-line eKasa nahrádza doterajší systém elektronických registračných pokladníc (ERP). Týka sa všetkých, ktorí už v súčasnosti majú povinnosť elektronicky evidovať svoje tržby. Od apríla musia mať on-line pokladne všetci noví podnikatelia, ktorí začínajú s podnikaním a hneď aj s online evidenciou.
Pred vytlačením bločku a jeho odovzdaním zákazníkovi sa údaje o predaji odošlú na úrad. Systém eKasa tržbe okamžite priradí Identifikátor pokladničného dokladu (účtenky, bločku). Ten sa objaví na účtenke ako kód s niekoľkými znakmi (37 znakov) a nahradí doterajší ochranný znak.
Finančná správa počíta aj s tým, že internet nie je všade. Ak predávate napríklad na horách alebo na iných miestach, kde nie je signál, máte 30 dní na dodatočné zaslanie tržieb do eKasy. Doklady v tomto prípade tlačíte bez identifikátora.
A aj keď u vás internet funguje, pravdepodobne sa občas nevyhnete výpadkom. Aj na tieto situácie úradníci mysleli – údaje odošlete do 48 hodín bez sankcií.
Pre mnohých podnikateľov sú zaujímavou novinkou elektronické bločky. Ak bude zákazník súhlasiť, môžete mu poslať elektronický blok namiesto klasického bločku do ruky a ušetríte na tlači.
Aby ste mali prehľad, čo presne ste do systému odoslali, skontrolujte si bločky v špeciálnom rozhraní pre podnikateľov. Prístup do histórie odosielania vám pridelí finančná správa.
Štart eKasy neznamená, že vaša súčasná pokladnica patrí do starého železa. Môžete ju dať špeciálne upraviť a ďalej používať. Niektorí podnikatelia si však budú musieť zaobstarať novú pokladnicu, pretože tú ich už nie je možné upraviť. Preto sa najprv zamerajte na technológie.
Aby ste mohli evidovať on-line, pripravte sa na novú registráciu pokladnice. Budete potrebovať:
Nezabudnite, že po spustení eKasy vám naopak ubudne:
A ešte dobrá správa pre menších podnikateľov, ktorí tržby evidujú pomocou virtuálnej registračnej pokladnice (VRP): eKasa sa vás vôbec netýka.
Od 1.4.2019 majú povinnosť používať e-kasa klient (online registračná pokladnica alebo Virtuálna registračná pokladnica) všetci „noví“ podnikatelia (tí, ktorým vznikla povinnosť používať pokladnicu prvýkrát po 1.4.2019).
Kedykoľvek môže prísť kontrola a overiť, či poctivo evidujete svoje tržby. Úradníci si budú všímať, či vydávate bloček s identifikátorom a QR kódom.
Bežnou praxou budú kontrolné nákupy a tiež prepočítavanie hotovosti v pokladnici. Tá musí sedieť s tým, čo pokladník v ten deň nablokoval. Okrem toho si kontrolóri tiež overia, či používate certifikovanú on-line pokladnicu.
K dispozícii navyše zostane aplikácia Over doklad, v ktorej si každý nakupujúci overí svoj bloček a v ktorej môže nahlásiť nepoctivého podnikateľa.
I keď sa situácia ohľadom eKasy dosť menila, sme stále v obraze. Komunikujeme s finančnou správou a upravujeme Money tak, aby bolo na eKasu načas pripravené. Zároveň vám včas ponúkneme aj pokladnice vhodné na on-line evidovanie.
Napíšte nám a my sa Vám v roku 2019 ozveme a pomôžeme Vám s jej riešením.
Chyba: Kontaktný formulár nebol nájdený.
Kedy má zamestnanec nárok na príspevok na rekreáciu Na to, aby bol zamestnávateľ povinný príspevok…
Buďte pripravení na rok 2025 Rok 2025 prináša množstvo legislatívnych zmien a noviniek, ktoré sme…
Tatra banka (API) Od verzie 25.100 je k dispozícii nová služba elektronického platobného styku Tatra…
Schválenie účtovnej závierky a návrhu na rozdelenie zisku Pravidlá zdaňovania podielov na zisku upravuje zákon…
Potvrdenie o zdaniteľných príjmoch: čo to je Celý formulár sa nazýva Potvrdenie o zdaniteľných príjmoch…
Príjem zo závislej činnosti – od jeho sumy sa odvíja všetko ostatné Východiskovým bodom v…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy