Podnikateľov čaká novinka – online odosielanie bločkov na servery Finančnej správy. Zákon o eKase schválil parlament 4.12.2018. Prečítajte si, čo všetko potrebujete o prechode na eKasu vedieť a ako vám s tým vieme pomôcť.
On-line eKasa nahrádza doterajší systém elektronických registračných pokladníc (ERP). Týka sa všetkých, ktorí už v súčasnosti majú povinnosť elektronicky evidovať svoje tržby. Od apríla musia mať on-line pokladne všetci noví podnikatelia, ktorí začínajú s podnikaním a hneď aj s online evidenciou.
Pred vytlačením bločku a jeho odovzdaním zákazníkovi sa údaje o predaji odošlú na úrad. Systém eKasa tržbe okamžite priradí Identifikátor pokladničného dokladu (účtenky, bločku). Ten sa objaví na účtenke ako kód s niekoľkými znakmi (37 znakov) a nahradí doterajší ochranný znak.
Finančná správa počíta aj s tým, že internet nie je všade. Ak predávate napríklad na horách alebo na iných miestach, kde nie je signál, máte 30 dní na dodatočné zaslanie tržieb do eKasy. Doklady v tomto prípade tlačíte bez identifikátora.
A aj keď u vás internet funguje, pravdepodobne sa občas nevyhnete výpadkom. Aj na tieto situácie úradníci mysleli – údaje odošlete do 48 hodín bez sankcií.
Pre mnohých podnikateľov sú zaujímavou novinkou elektronické bločky. Ak bude zákazník súhlasiť, môžete mu poslať elektronický blok namiesto klasického bločku do ruky a ušetríte na tlači.
Aby ste mali prehľad, čo presne ste do systému odoslali, skontrolujte si bločky v špeciálnom rozhraní pre podnikateľov. Prístup do histórie odosielania vám pridelí finančná správa.
Štart eKasy neznamená, že vaša súčasná pokladnica patrí do starého železa. Môžete ju dať špeciálne upraviť a ďalej používať. Niektorí podnikatelia si však budú musieť zaobstarať novú pokladnicu, pretože tú ich už nie je možné upraviť. Preto sa najprv zamerajte na technológie.
Aby ste mohli evidovať on-line, pripravte sa na novú registráciu pokladnice. Budete potrebovať:
Nezabudnite, že po spustení eKasy vám naopak ubudne:
A ešte dobrá správa pre menších podnikateľov, ktorí tržby evidujú pomocou virtuálnej registračnej pokladnice (VRP): eKasa sa vás vôbec netýka.
Od 1.4.2019 majú povinnosť používať e-kasa klient (online registračná pokladnica alebo Virtuálna registračná pokladnica) všetci „noví“ podnikatelia (tí, ktorým vznikla povinnosť používať pokladnicu prvýkrát po 1.4.2019).
Kedykoľvek môže prísť kontrola a overiť, či poctivo evidujete svoje tržby. Úradníci si budú všímať, či vydávate bloček s identifikátorom a QR kódom.
Bežnou praxou budú kontrolné nákupy a tiež prepočítavanie hotovosti v pokladnici. Tá musí sedieť s tým, čo pokladník v ten deň nablokoval. Okrem toho si kontrolóri tiež overia, či používate certifikovanú on-line pokladnicu.
K dispozícii navyše zostane aplikácia Over doklad, v ktorej si každý nakupujúci overí svoj bloček a v ktorej môže nahlásiť nepoctivého podnikateľa.
I keď sa situácia ohľadom eKasy dosť menila, sme stále v obraze. Komunikujeme s finančnou správou a upravujeme Money tak, aby bolo na eKasu načas pripravené. Zároveň vám včas ponúkneme aj pokladnice vhodné na on-line evidovanie.
Napíšte nám a my sa Vám v roku 2019 ozveme a pomôžeme Vám s jej riešením.
[contact-form-7 404 "Nenájdené"]Výhody a nevýhody online účtovníctva Hlavným dôvodom, prečo firmy pracujú v online účtovníctve, je flexibilita.…
Dôležitosť ochrany účtovných dát Dáta sa za posledné roky stali jedným z najcennejších aktív pre…
Čo je to zádržné Zádržné, niekedy nazývané aj pozastávky u faktúr, je metóda, ktorú firmy používajú…
Druhy živností na Slovensku a ich zoznam Predpisom upravujúcim živnostenské podnikanie na Slovensku je zákon…
Dočasná pracovná neschopnosť zamestnanca (PN) Dočasná pracovná neschopnosť (často hovorovo označovaná ako „PN“) zamestnanca nastáva…
Ukončenie podpory aktualizácií pre vybrané operačné programy Ako sme už informovali v predchádzajúcich mesiacoch, nová…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy