Ako vyriešiť vystavovanie faktúr, keď rozbiehate vlastný e-shop? Riešení je niekoľko. Tým najjednoduchším sú fakturačné funkcie priamo v e-shope, ale väčšine podnikateľov skôr alebo neskôr prestanú stačiť. Prečítajte si, aké sú limity fakturácie v e-shope a kedy je potrebné nasadiť fakturačnú aplikáciu alebo účtovný systém.
Keď si zriadite hotové e-shopové riešenie, ponúkne vám k nemu dodávateľ viacero rozširujúcich modulov a jedným z nich je aj fakturácia. Niektorí dodávatelia tento modul dokonca ponúkajú zadarmo. Modul nájdete priamo v administrácii e-shopu a s jeho pomocou vystavujete:
Väčšina fakturačných modulov tiež umožňuje:
Vo fakturačných rozšíreniach pre e-shop tak nájdete nevyhnutný základ pre to, aby ste svojim zákazníkom mohli vystavovať faktúry a strávili pri tom čo najmenej času.
Na limity fakturačného rozšírenia v e-shope narazíte najmä v nasledujúcich situáciách:
Faktúry sa vám síce ukladajú do administratívy e-shopu, ale stále musíte sumy prepísať do daňovej evidencie. S tým už vám fakturácia v e-shope nepomôže a musíte to urobiť ručne, čo môže byť s pribúdajúcim množstvom objednávok časovo náročné. Akonáhle zistíte, že trávite prepisovaním údajov príliš veľa času, je vhodná chvíľa prejsť na fakturačnú aplikáciu, ktorá vedie daňovú evidenciu za vás a automaticky do nej sťahuje dáta z faktúr.
Vo fakturačnom nástroji v e-shope si môžete dohľadať svoje výnosy, ale inak vám tvorbu daňového priznania neuľahčí. Vo fakturačnej aplikácii a účtovnom programe si vygenerujete podklady zo všetkých dokladov, ktoré ste za uplynulý rok vydali a prijali, takže máte istotu, že všetky údaje sedia.
Ak chcete vedieť, ako sa darí vášmu podnikaniu, z fakturácie v e-shope zistíte maximálne výnosy z predaja v e-shope. Fakturačná aplikácia a účtovné programy majú na tieto účely analytické funkcie, z ktorých ľahko zistíte, koľko ste vyfakturovali za deň, týždeň či rok, alebo vám zobrazí výnosy a náklady v zrozumiteľných grafoch. Vo fakturačných aplikáciách totiž evidujete aj prijaté doklady a môžete do nich naskenovať aj tlačené účtenky. A ak máte okrem e-shopu ďalšie príjmy, evidujete všetky na jednom mieste.
Vo fakturácii v e-shope máte typicky k dispozícii len základné šablóny dokladov. Zložitejšie úpravy ako doplnenie vlastných kolónok, zmenu umiestnenia loga alebo výber z viac druhov rozložení nájdete až vo fakturačných aplikáciách a účtovných systémoch. Ak teda dopredu viete, že budete potrebovať upraviť vzhľad faktúry, fakturačný nástroj v e-shope vám pravdepodobne stačiť nebude.
Ak už teraz viete, že chcete rozbehnúť veľký e-shop so stovkami produktov, veľkým objemom dokladov a účtovníctvom, len fakturačný modul v e-shope vám rozhodne stačiť nebude. V tejto situácii vybavíte všetku nevyhnutnú agendu jedine s vlastným účtovným systémom.
Faktúry môžete stále automaticky vytvárať v e-shope, ale po prepojení vám ich bude e-shop automaticky odosielať do účtovného systému, kde ich budete mať pokope so zvyškom účtovníctva.
Fakturačné moduly v e-shope (bez napojenia na fakturačnú aplikáciu či účtovný program) sú vhodné najmä pre začínajúcich drobných podnikateľov, ktorí majú e-shop s jednotkami či nižšími desiatkami položiek a majú maximálne jednotky objednávok za deň – inými slovami si e-shopom len privyrábajú. Aj v týchto prípadoch ale odporúčame zvážiť aspoň základné predplatné fakturačnej aplikácie, ktoré sa cenovo pohybuje okolo 5 eur mesačne a uľahčí vám prácu s dokladmi.
Fakturačné aplikácie najlepšie využijú živnostníci s malými e-shopmi, ktorí chcú ušetriť čas a mať väčší prehľad o faktúrach. Okrem jednoduchého vystavovania dokladov im aplikácia slúži ako podnikateľský asistent – vybaví im daňovú evidenciu, ukáže faktúry po splatnosti alebo zobrazí náklady a výnosy.
Účtovný program slúži predovšetkým malým a stredným firmám. Ich e-shop už sa rozrástol a potrebujú napríklad funkcie pre pokročilé skladové hospodárstvo, tvorbu miezd alebo vedenie účtovníctva.
Správa dát Zálohu agendy, ktorá vznikla vo verzii 24.950 na oficiálne nepodporovaných mutáciách OS Windows,…
Skladovú evidenciu môžete viesť aj v papierovej forme alebo napríklad v programe Excel. Obe možnosti…
Vyčítanie dokladov v PDF, JPEG či PNG? Žiadny problém! Modul Inbox bol rozšírený o vylepšenú funkcionalitu…
Jedno úložisko na všetky prijaté doklady Firmy často prijímajú faktúry a iné doklady na niekoľko…
Komplexné riešenie na spracovanie vašich prijatých dokladov Modul Inbox je z pohľadu používateľov významnou pomocou…
Modul Inbox – Nová elektronická schránka pre všetky doklady Nový modul Inbox vám umožní efektívnejšiu…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy