eKasa: čo robiť, keď internet vypadáva, alebo ho vôbec nemáte

Ak ste zatiaľ vo svojej predajni internet nepotrebovali, včas si ho objednajte. Po prvom júli, kedy sa musia všetci podnikatelia zapojiť do systému eKasa, sa bez neho nezaobídete. Ale čo robiť, keď internet vypadne, alebo internetové pokrytie úplne chýba? Všetko potrebné sme pre vás spísali.

Krátkodobý výpadok internetu

Určite to poznáte – z času na čas môže byť internet neskutočne pomalý a niekedy nefunguje vôbec. Čo keď taká situácia nastane práve vo chvíli, keď pred vašou on-line registračnou pokladnicou (ORP) čaká hneď niekoľko zákazníkov? Nič sa nedeje, kupujúcim rozhodne nehrozí dlhé čakanie.

Ak vaša pokladnica do dvoch sekúnd nenadviaže spojenie so servermi finančnej správy, môžete vystavovať bločky v tzv. off-line režime. To znamená, že nákup klasicky namarkujete a potom vytlačíte bloček. Len namiesto unikátneho identifikátora, ktorý prideľuje finančná správa, na ňom vaša pokladnica automaticky uvedie podpisový kód podnikateľa.

Údaje o tržbe si ORP uloží do svojho chráneného dátového úložiska. Keď sa spojenie obnoví, uložené údaje pošlete dodatočne. Máte na to 48 hodín od chvíle, kedy ste sa ich prvýkrát pokúsili odoslať. Niektoré pokladnice tržby po obnovení pripojenia odošlú automaticky, pri iných na to možno budete musieť dať pokyn manuálne. Vopred si preštudujte návod ku svojej pokladnici, nech viete, ako postupovať.

Úplne bez internetu

Takmer všetky hustejšie obývané miesta na Slovensku sú pokryté internetom. Ak však predsa len máte prevádzku na mieste, kde ani mobilné pripojenie nefunguje, požiadajte o výnimku. Keď ju úrady schvália, bude stačiť, ak údaje odošlete raz za 30 dní.

To znamená, že si kúpite niektorú z ORP tak ako ostatní podnikatelia. Všetky tržby do nej zaevidujete a zákazníkom vytlačíte bloček. Len na nej opäť nebude unikátny kód, ale váš podpisový kód. Raz za 30 dní pokladnicu prenesiete na miesta kde je k dispozícii internet, a uložené dáta odošlete.

Ako si podať žiadosť

Najprv musíte požiadať o pridelenie kódu eKasa klient. Až po jeho získaní môžete podať žiadosť o povolenie odkladu zasielania informácií z ORP do eKasy. Potrebný elektronický formulár nájdete v osobnej internetovej zóne v časti Katalóg formulárov. Súčasťou žiadosti je aj potvrdenie od poskytovateľa internetu, že sa na mieste vašej prevádzky nie je možné pripojiť.

>> Vyplňte dotazník, ktorý vám pomôže riešiť eKasu <<

Nejnovější články

Účtovanie hotovosti, bankových účtov a platieb kartou v podvojnom účtovníctve

Peňažné prostriedky ako súčasť krátkodobého finančného majetku Z hľadiska členenia majetku sú peňažné prostriedky v…

19 decembra, 2024

Verzia 25.000: V súlade s legislatívou a pripravená na nový účtovný rok 2025

Dôležité informácie na úvod V prvom rade upozorňujeme, že verzia 25.000 je dostupná iba pre…

19 decembra, 2024

Zmeny a novinky Money S3 verzie 25.000

Pripravené zoznamy pre rok 2025 Do Pripravených zoznamov sme doplnili účtovné konštanty potrebné pre založenie…

19 decembra, 2024

Ako zálohovať dáta v účtovnom programe? Sú vaše dáta v bezpečí?

Prečo je dôležité riešiť zálohovanie dát? V dnešnej digitálnej dobe sú dáta neoddeliteľnou súčasťou každodenného…

19 decembra, 2024

Ako si zostaviť požiadavky na účtovný program

Analýza súčasných potrieb firmy Prvým krokom pri výbere účtovného programu je identifikácia aktuálnych potrieb vašej…

17 decembra, 2024

Ako stiahnuť a nainštalovať bezplatnú verziu Money S3

Prečo prejsť na účtovný program Money S3? Money S3 patrí medzi najpoužívanejšie účtovné softvéry na…

13 decembra, 2024

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.

Cookie policy