eKasa: čo robiť, keď internet vypadáva, alebo ho vôbec nemáte

Ak ste zatiaľ vo svojej predajni internet nepotrebovali, včas si ho objednajte. Po prvom júli, kedy sa musia všetci podnikatelia zapojiť do systému eKasa, sa bez neho nezaobídete. Ale čo robiť, keď internet vypadne, alebo internetové pokrytie úplne chýba? Všetko potrebné sme pre vás spísali.

Krátkodobý výpadok internetu

Určite to poznáte – z času na čas môže byť internet neskutočne pomalý a niekedy nefunguje vôbec. Čo keď taká situácia nastane práve vo chvíli, keď pred vašou on-line registračnou pokladnicou (ORP) čaká hneď niekoľko zákazníkov? Nič sa nedeje, kupujúcim rozhodne nehrozí dlhé čakanie.

Ak vaša pokladnica do dvoch sekúnd nenadviaže spojenie so servermi finančnej správy, môžete vystavovať bločky v tzv. off-line režime. To znamená, že nákup klasicky namarkujete a potom vytlačíte bloček. Len namiesto unikátneho identifikátora, ktorý prideľuje finančná správa, na ňom vaša pokladnica automaticky uvedie podpisový kód podnikateľa.

Údaje o tržbe si ORP uloží do svojho chráneného dátového úložiska. Keď sa spojenie obnoví, uložené údaje pošlete dodatočne. Máte na to 48 hodín od chvíle, kedy ste sa ich prvýkrát pokúsili odoslať. Niektoré pokladnice tržby po obnovení pripojenia odošlú automaticky, pri iných na to možno budete musieť dať pokyn manuálne. Vopred si preštudujte návod ku svojej pokladnici, nech viete, ako postupovať.

Úplne bez internetu

Takmer všetky hustejšie obývané miesta na Slovensku sú pokryté internetom. Ak však predsa len máte prevádzku na mieste, kde ani mobilné pripojenie nefunguje, požiadajte o výnimku. Keď ju úrady schvália, bude stačiť, ak údaje odošlete raz za 30 dní.

To znamená, že si kúpite niektorú z ORP tak ako ostatní podnikatelia. Všetky tržby do nej zaevidujete a zákazníkom vytlačíte bloček. Len na nej opäť nebude unikátny kód, ale váš podpisový kód. Raz za 30 dní pokladnicu prenesiete na miesta kde je k dispozícii internet, a uložené dáta odošlete.

Ako si podať žiadosť

Najprv musíte požiadať o pridelenie kódu eKasa klient. Až po jeho získaní môžete podať žiadosť o povolenie odkladu zasielania informácií z ORP do eKasy. Potrebný elektronický formulár nájdete v osobnej internetovej zóne v časti Katalóg formulárov. Súčasťou žiadosti je aj potvrdenie od poskytovateľa internetu, že sa na mieste vašej prevádzky nie je možné pripojiť.

>> Vyplňte dotazník, ktorý vám pomôže riešiť eKasu <<

Nejnovější články

Účtovná závierka v roku 2025: Vyhnite sa chybám pri jej zostavovaní, schvaľovaní, overovaní a ukladaní do registra

Účtovné dokumenty ukladané do registra účtovných závierok V tomto článku sa budeme venovať tým najbežnejším…

11 marca, 2025

Koľko zaplatíte na dani z prenájmu bytu? Máme pre vás návod ako na to

Úplne prvou povinnosťou prenajímateľa nehnuteľnosti je evidencia na DIČ na daňovom úrade do konca mesiaca…

11 marca, 2025

Materská a rodičovská dovolenka: aký veľký príspevok dostanete?

Materská dovolenka a príspevok na materskú Koho sa týka materská dovolenka a kedy začína Najskôr…

11 marca, 2025

Ako dlho musíte archivovať účtovnú dokumentáciu

Listinné či elektronické účtovné záznamy Vzhľadom na to, že prevedenie písomného záznamu do elektronickej, resp.…

11 marca, 2025

Daňové priznanie a ročné zúčtovanie dane: kto má povinnosť ho podať?

Poďme si spoločne povedať, kedy vzniká povinnosť podať daňové priznanie (ďalej len „DP“), a kedy je…

4 marca, 2025

Daň z motorového vozidla. Kedy ju musíte platiť a ako sa počíta?

Daň z motorových vozidiel sa platí do 31. januára po uplynutí zdaňovacieho obdobia. Za rok 2025…

4 marca, 2025

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.

Cookie policy