Urobte ihneď prvý krok k zvládnutiu eKasy – žiadajte od finančnej správy kód pokladnice eKasa klient. Čím skôr to vybavíte, tým menší bude rad.
Spolu so štartom eKasy musíte prejsť na systém on-line registračných pokladníc (ORP) a evidovať všetky svoje tržby cez eKasu. Na to však potrebujete pre každú pokladnicu kód eKasa klient.
Finančná správa už teraz odporúča podnikateľom neotáľať a o kód požiadať čo najskôr. Neznamená to ale, že sa musíte ihneď po získaní kódu napojiť na eKasu – v návode vám ukážeme, čo môžete urobiť vopred, bez toho, aby vám okamžite vznikla povinnosť on-line evidovať tržby.
Najprv si ujasnite, či sa vaša súčasná pokladnica hodí pre eKasu alebo nie. Spýtajte sa na to svojej servisnej organizácie. Pomôže vám aj aktualizovaný zoznam finančnej správy, na ktorom sú uvedené všetky pokladnice, ktoré získali certifikát.
Ak sa vaša pokladnica nehodí pre eKasu, musíte využiť aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica (VRP, článok o nej sme písali tu) alebo si kúpiť novú pokladnicu. To však nie je tak jednoduché, pretože výrobcovia získali certifikácie neskoro a výroba pokladníc vhodných pre eKasu sa ešte len rozbieha.
Žiadosti o kód pokladnice podávajte elektronicky cez portál finančnej správy.
1. Prihláste sa do svojej Osobnej internetovej zóny (OIZ) pomocou hesla, elektronického podpisu či občianskeho preukazu s čipom. Ak ešte nie ste v OIZ zaregistrovaní, vybavte to na colnom alebo daňovom úrade. V tom prípade vám príde vhod aj používateľská príručka OIZ.
2. Kliknite na Katalógy a potom vyberte možnosť Katalóg formulárov.
3. Otvorte si formulár „Žiadosť o pridelenie kódu pokladnice eKasa klient”.
4. Vyplňte formulár a nezabudnite v ňom vpravo hore označiť, že žiadate o pridelenie kódu on-line registračnej pokladnice (ORP). Ak žiadate o VRP, zaškrtnite túto možnosť. V tom prípade budete zadávať aj štvormiestny kód, ktorým sa potom budete do VRP prihlasovať. Pozrite si, ako formulár vyzerá.
5. Vo formulári môžete zároveň požiadať o zrušenie daňového kódu elektronickej registračnej pokladnice (DKP ERP). Ak to chcete hneď vybaviť, môžete do formulára doplniť aj dátum, od kedy o zrušenie žiadate. Je však dôležité, aby ste mali ihneď po zrušení DKP pripravenú novú on-line pokladnicu. Inak by sa totiž mohlo stať, že nebudete mať na čom predávať.
6. Formulár on-line odošlite finančnej správe.
7. Úradníci vám kód pridelia približne do piatich pracovných dní. Váš kód nájdete v eKasa zóne vo vašej OIZ. Úradníci kód vložia do sekcie „Autorizované služby”.
V eKasa zóne tiež nájdete zoznam všetkých pokladníc, ktorým finančná správa pridelila kódy, a stiahnete si tam hneď aj inicializačný balíček. Ten sa skladá z:
Autentifikačný balíček sa od toho identifikačného líši v tom, že ho musíte najprv vygenerovať a až potom si ho stiahnete do počítača. Pri tom zadávate heslo o minimálne ôsmich znakoch. To si dobre zapamätajte, budete ho potrebovať pri nahrávaní autentifikačného balíčka do ORP.
Oba balíčky si nainštalujte do vašej pokladnice, keď budete chcieť začať on-line evidovať svoje tržby – teda kedykoľvek do 1. júla. Výhoda je v tom, že tesne pred štartom eKasy nebudete musieť čakať na všetky údaje – zatiaľ totiž nie je jasné, ako veľký nával žiadateľov sa tesne pred štartom eKasy objaví.
Správa dát Zálohu agendy, ktorá vznikla vo verzii 24.950 na oficiálne nepodporovaných mutáciách OS Windows,…
Skladovú evidenciu môžete viesť aj v papierovej forme alebo napríklad v programe Excel. Obe možnosti…
Vyčítanie dokladov v PDF, JPEG či PNG? Žiadny problém! Modul Inbox bol rozšírený o vylepšenú funkcionalitu…
Jedno úložisko na všetky prijaté doklady Firmy často prijímajú faktúry a iné doklady na niekoľko…
Komplexné riešenie na spracovanie vašich prijatých dokladov Modul Inbox je z pohľadu používateľov významnou pomocou…
Modul Inbox – Nová elektronická schránka pre všetky doklady Nový modul Inbox vám umožní efektívnejšiu…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy