Zádržné, niekedy nazývané aj pozastávky u faktúr, je metóda, ktorú firmy používajú na zabezpečenie splnenia záväzkov zo strany ich obchodných partnerov či dodávateľov predtým, ako uvoľnia plnú platbu za dodané tovary a služby. Prečítať si viac o zádržnom a jeho fakturácií môžete tu.
Zádržné sa používa napríklad v stavebníctve a iných odvetviach, kde sú projekty dlhodobé a komplexné, znamenajú, že určitá časť platby je zadržaná do doby, kým nie sú všetky práce úspešne dokončené a schválené. Toto zadržanie znižuje riziko, že dodávateľ nedokončí prácu alebo neodstráni nedostatky.
Pracovať pri fakturovaní so zádržným môže byť účinným riešením pre správu projektov a záruk. Dôležité však je brať ohľad aj na potencionálne úskalia a riziká.
Medzi výhody patrí:
Za nevýhody využívania nástroja zádržného možno považovať:
Možno ste už niekedy boli v situácií, keď by ste zádržné využili, avšak odradila vás zložitosť procesu. Moderné účtovné programy, akým je aj Money S3, však majú integrované riešenie. Money S3 poskytuje modul Zádržné, ktorý vám účtovanie výrazne zjednoduší. V kombinácií s ďalšími funkciami programu Money S3 je vedenie účtovníctva vo vašej spoločnosti jednoduché, presné a v súlade so zákonom.
Efektívna správa zádržného (pozastávok u faktúry) je kľúčová pre zachovanie finančnej stability podniku, chráni proti stratám a pomáha udržiavať dobré obchodné vzťahy. Hoci sa jedná o pomerne náročnú účtovnú operáciu, so správnym účtovným softvérom, nebude pre vás využívanie tohto nástroja vôbec náročné. Money S3 poskytuje modul Zádržné, vďaka ktorému hladko a transparentne zabezpečíte spracovanie tohto procesu.
Vyskúšajte si ako jednoduché je spracovať zádržné a ďalšie účtovné operácie s programom Money S3 vo verzií Štart zadarmo ešte dnes.
Správa dát Zálohu agendy, ktorá vznikla vo verzii 24.950 na oficiálne nepodporovaných mutáciách OS Windows,…
Skladovú evidenciu môžete viesť aj v papierovej forme alebo napríklad v programe Excel. Obe možnosti…
Vyčítanie dokladov v PDF, JPEG či PNG? Žiadny problém! Modul Inbox bol rozšírený o vylepšenú funkcionalitu…
Jedno úložisko na všetky prijaté doklady Firmy často prijímajú faktúry a iné doklady na niekoľko…
Komplexné riešenie na spracovanie vašich prijatých dokladov Modul Inbox je z pohľadu používateľov významnou pomocou…
Modul Inbox – Nová elektronická schránka pre všetky doklady Nový modul Inbox vám umožní efektívnejšiu…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy