Podnikanie

Ako efektívne vyriešiť zádržné u faktúr v účtovnom programe

Čo je to zádržné

Zádržné, niekedy nazývané aj pozastávky u faktúr, je metóda, ktorú firmy používajú na zabezpečenie splnenia záväzkov zo strany ich obchodných partnerov či dodávateľov predtým, ako uvoľnia plnú platbu za dodané tovary a služby. Prečítať si viac o zádržnom a jeho fakturácií môžete tu.

Zádržné sa používa napríklad v stavebníctve a iných odvetviach, kde sú projekty dlhodobé a komplexné, znamenajú, že určitá časť platby je zadržaná do doby, kým nie sú všetky práce úspešne dokončené a schválené. Toto zadržanie znižuje riziko, že dodávateľ nedokončí prácu alebo neodstráni nedostatky.

Výhody a nevýhody zádržného

Pracovať pri fakturovaní so zádržným môže byť účinným riešením pre správu projektov a záruk. Dôležité však je brať ohľad aj na potencionálne úskalia a riziká.

Medzi výhody patrí:

  • Ochrana proti nekvalitnej práci: Zabezpečuje, že všetky práce budú vykonané podľa špecifikácií pred uvoľnením celkovej sumy.
  • Ochrana finančných záujmov: Minimalizuje riziko strát v prípade nesplnenia dohodnutých štandardov a záväzkov.
  • Prevencia sporov: Pomáha predchádzať sporom tým, že zmluvné podmienky sú jasne definované a výsledky musia byť akceptované pred plnou úhradou.

Za nevýhody využívania nástroja zádržného možno považovať:

  • Finančný tlak na dodávateľov: Zadržiavanie platby môže negatívne ovplyvniť cash flow, najmä menších firiem, a ich schopnosť pokračovať v prevádzke.
  • Potenciálne zdržanie projektov: Ak sú kritéria pre uvoľnenie platby prísne, môže to spomaliť celkový proces dokončenia projektu.
  • Administratívna náročnosť: Správna administrácia a fakturácia zádržného nie je jednoduchým procesom a vyžaduje čas na kontrolu a uvoľnenie platieb. Vďaka správnemu účtovnému programu sa toho však nemusíte báť.

Riešenie zádržného s účtovným programom Money S3

Možno ste už niekedy boli v situácií, keď by ste zádržné využili, avšak odradila vás zložitosť procesu. Moderné účtovné programy, akým je aj Money S3, však majú integrované riešenie. Money S3 poskytuje modul Zádržné, ktorý vám účtovanie výrazne zjednoduší. V kombinácií s ďalšími funkciami programu Money S3 je vedenie účtovníctva vo vašej spoločnosti jednoduché, presné a v súlade so zákonom.

Ako modul Zádržné funguje? Jednoducho!

  • Integrované tlačidlo „Zádržné“: Po inštalácii rozširujúceho modulu sa v rozhraní Faktúr vystavených/Prijatých objaví tlačidlo. Stačí vybrať faktúru a kliknúť na tlačidlo pre pridanie zádržného.
  • Nastavenie zádržného: Karta „Nastavenie zádržného“ umožňuje pridanie opisu, výšky zádržného, dátumu splatnosti a predkontácie k vybranej faktúre.
  • Automatizácia pohľadávok: Za každú položku zádržného systém generuje samostatnú pohľadávku alebo záväzok. K jednej faktúre je možné ich vytvoriť aj viacero.
  • Vytvorenie Interného dokladu: Interný doklad automaticky zníži zostatok na úhradu na faktúre, čo eliminuje potrebu manuálneho prepisovania dokladov.
  • Prehľad väzieb dokladov: Funkcia „Väzby“ poskytuje rýchly prehľad o všetkých súvisiacich dokladoch priamo v zozname faktúr.
  • Automatická kontrola: Pri zálohových faktúra, dobropisoch a stornovacích faktúrach nie je možné použiť Zádržné, preto systém sám postráži, či ste zádržné omylom nezaúčtovali.
Práca so zádržným v účtovnom systéme Money S3.

Money S3 zvládne aj zložité operácie

Efektívna správa zádržného (pozastávok u faktúry) je kľúčová pre zachovanie finančnej stability podniku, chráni proti stratám a pomáha udržiavať dobré obchodné vzťahy. Hoci sa jedná o pomerne náročnú účtovnú operáciu, so správnym účtovným softvérom, nebude pre vás využívanie tohto nástroja vôbec náročné. Money S3 poskytuje modul Zádržné, vďaka ktorému hladko a transparentne zabezpečíte spracovanie tohto procesu.

Vyskúšajte si ako jednoduché je spracovať zádržné a ďalšie účtovné operácie s programom Money S3 vo verzií Štart zadarmo ešte dnes.

Nejnovější články

Zmeny a novinky Money S3 verzie 24.952

Správa dát Zálohu agendy, ktorá vznikla vo verzii 24.950 na oficiálne nepodporovaných mutáciách OS Windows,…

21 novembra, 2024

Evidencia a riadenie zásob v účtovnom programe pre malé a stredné firmy

Skladovú evidenciu môžete viesť aj v papierovej forme alebo napríklad v programe Excel. Obe možnosti…

18 novembra, 2024

Prichádza Inbox Plus: Umožní vyčítať aj PDF faktúry

Vyčítanie dokladov v PDF, JPEG či PNG? Žiadny problém! Modul Inbox bol rozšírený o vylepšenú funkcionalitu…

7 novembra, 2024

Nový modul Inbox v Money S3 vás zbaví prepisovania prijatých dokladov

Jedno úložisko na všetky prijaté doklady Firmy často prijímajú faktúry a iné doklady na niekoľko…

7 novembra, 2024

Nový modul Inbox – vyčítajte svoje faktúry automaticky a archivujte elektronicky

Komplexné riešenie na spracovanie vašich prijatých dokladov Modul Inbox je z pohľadu používateľov významnou pomocou…

7 novembra, 2024

Nová verzia 24.950: Modul Inbox a 4 vylepšenia, ktoré uľahčia prácu s Money S3

Modul Inbox – Nová elektronická schránka pre všetky doklady Nový modul Inbox vám umožní efektívnejšiu…

7 novembra, 2024

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.

Cookie policy