Odložiť platenie daní na neskôr a podať daňové priznanie namiesto 31. marca až 30. júna je rozhodnutie, ktoré robí stále viac živnostníkov a firiem. Komu sa však oplatí a komu neoplatí termín podania daňového priznania posunúť? Pozreli sme sa na výhody aj nevýhody, ktoré z odkladu termínu plynú.
Najpodstatnejšou výhodou odloženia daňového priznania pre právnické a rovnako aj fyzické osoby je posun lehoty na úhradu dane. V praxi je bežné, že po vyčíslení dane z príjmu spoločnosť alebo podnikateľ zistí, že nemá k dispozícii také množstvo finančných prostriedkov, aké je potrebné na úhradu dane. Odklad lehoty v takýchto prípadoch umožní našetriť si finančné prostriedky do dátumu odkladu.
Živnostníci, ktorým sa darilo a zarobili viac, ušetria aj na odvodoch. Nový vyšší vymeriavací základ pre výpočet sociálnych a zdravotných odvodov použijú na výpočet poistného až do septembra. Budú platiť viac, ale až o tri mesiace neskôr. Kompletné výhody odkladu daňového priznania nájdete v článku – Prečo sa oplatí posunúť termín daňového priznania na jún.
Naopak nevýhodné môže byť posunutie termínu podania daňového priznania pre tie spoločnosti alebo živnostníkov, ktorí platili vyššie preddavky na daň z príjmu a vznikol im preplatok. Ak si oddialia termín podania daňového priznania, tak aj preplatky im štát vráti neskôr.
Pre živnostníkov je odklad nevýhodný aj vtedy, ak v uplynulom roku zarobili menej ako v predchádzajúcom. Automaticky im vychádza nižší vymeriavací základ na platenie preddavkov na sociálne a zdravotné poistenie. Ak ste ako živnostník zarobili menej vlani, ako predvlani – neodkladajte daňové priznanie na jún, priznajte daň v marci a plaťte nižšie poistné od júna.
Firmám, ktoré platia iba daň a nie odvody, sa posunutím termínu daň nijako neznižuje. Keďže odvody neplatia, nie je preto pre ne táto forma výhody zaujímavá.
Živnostníci, ktorí dokážu vopred správne odhadnúť základ dane, môžu každoročným posúvaním termínu daňového priznania z marca na jún alebo opačne, šikovne ušetriť na poistnom a odvodoch. Vďaka 3-mesačnému odkladu si môžu zabezpečiť platenie vyššieho poistného iba 9 mesiacov.
Správa dát Zálohu agendy, ktorá vznikla vo verzii 24.950 na oficiálne nepodporovaných mutáciách OS Windows,…
Skladovú evidenciu môžete viesť aj v papierovej forme alebo napríklad v programe Excel. Obe možnosti…
Vyčítanie dokladov v PDF, JPEG či PNG? Žiadny problém! Modul Inbox bol rozšírený o vylepšenú funkcionalitu…
Jedno úložisko na všetky prijaté doklady Firmy často prijímajú faktúry a iné doklady na niekoľko…
Komplexné riešenie na spracovanie vašich prijatých dokladov Modul Inbox je z pohľadu používateľov významnou pomocou…
Modul Inbox – Nová elektronická schránka pre všetky doklady Nový modul Inbox vám umožní efektívnejšiu…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy