Podnikanie / Sklady a logistika/[Návod] Ako viesť sklad v daňovej evidencii
Prepojte svoje účtovníctvo s podnikaním
Pripojte sa k 20 000 používateľom.
Vyskúšajte zadarmo

[Návod] Ako viesť sklad v daňovej evidencii

[Návod] Ako viesť sklad v daňovej evidencii
Seyfor Slovensko, a.s.
29. 11. 2024
Doba čtení3 minúty čítania
Líbilo se0
[Návod] Ako viesť sklad v daňovej evidencii

Obsah

    Ak pravidelne naskladňujete tovar, materiál alebo výrobky, musíte viesť skladovú evidenciu, aby ste v prípade kontroly mohli správne doložiť stav zásob. Aj keď neúčtujete a vediete len daňovú evidenciu. Prečítajte si, akým spôsobom skladové zásoby evidovať.

    Kto vedie daňovú evidenciu

    Pomocou daňovej evidencie živnostníci (SZČO) vykazujú svoju ekonomickú činnosť – evidenciu majetku, záväzkov, príjmov a výdavkov. Prostredníctvom nej dokladajú úradom svoju ekonomickú situáciu a zároveň vypočítajú, koľko zaplatia na dani z príjmov. Jej vedenie je jednoduchšie ako vedenie podvojného účtovníctva.

    Daňovú evidenciu (jednodduché účtovníctvo) vedú živnostníci (SZČO), ktorí nemajú povinnosť viesť podvojné účtovníctvo a zároveň neuplatňujú paušálne výdavky.

    Pri vedení daňovej evidencie zaznamenávate:

    • príjmy a výdavky,
    • obchodný majetok,
    • záväzky a pohľadávky.

    Daňová evidencia a vedenie skladu

    Ak patríte medzi živnostníkov, ktorí vedú daňovú evidenciu a zároveň pravidelne dokupujete zásoby pre váš e-shop alebo kamennú predajňu, musíte viesť aj skladovú evidenciu.

    Podľa zákona o dani z príjmov (§ 6 ods. 11 Daňová evidencia) musíte k poslednému dňu zdaňovacieho obdobia zistiť skutočný stav svojich zásob, hmotného majetku, pohľadávok a dlhov – vykonať tzv. inventarizáciu zásob.

    Medzi zásoby, ktoré evidujete, patria napríklad:

    • materiál – drevo, plast, skrutky,
    • tovar – hnuteľné veci nadobudnuté za účelom predaja,
    • výrobky určené na predaj.

    Podnikatelia však nevedú skladovú evidenciu len z dôvodu povinnosti – zabezpečia si vďaka nej prehľad o:

    • skutočnom stave zásob,
    • dátumoch expirácie tovaru,
    • dátumoch nákupu,
    • nákupných a obstarávacích cenách,
    • počte nakúpených kusov.

    Skladová evidencia vám umožní udržiavať optimálny sortiment a zabráni, aby sa vám stalo, že v sklade v lete leží zimný tovar a naopak.

    Tovar a ďalšie skladové položky sa evidujú na skladových kartách, ktoré obsahujú údaje o tovare a prehľad pohybov (príjem a výdaj).

    Zaistite si vždy aktuálne podnikateľské a legislatívne informácie

    Zadajte váš e-mail a my vám budeme pravidelne zasielať rad tipov z podnikateľského a legislatívneho prostredia. info

    Odoslaním súhlasíte s našimi zásadami pre spracovanie osobných údajov.

    Výber skladového systému: Excel versus elektronický systém

    Skladové hospodárstvo je možné viesť rôznymi spôsobmi. Niektoré firmy využívajú excelové tabuľky, iným vyhovujú elektronické skladové systémy, ktoré zamestnancom šetria prácu a znižujú náklady na prevádzku. Oba systémy majú svoje výhody a nevýhody:

    • Excelové tabuľky vám postačia, ak máte malý sklad a neplánujete ho rozširovať. Sú dostupné aj v bezplatných verziách a sú vhodné na rýchlu orientáciu. Akonáhle však budete chcieť robiť pokročilejšiu analýzu alebo sa vám sklad rozrastie, s excelovými tabuľkami si už nevystačíte.
    • Elektronický skladový systém ocenia najmä majitelia väčších skladov alebo tí, ktorí vedú viacero skladov naraz. Poriadok v skladovej evidencii vám zaistí skladový softvér alebo modul, ktorý môžete pridať k svojmu účtovnému programu.

    Elektronický skladový systém oproti Excelu ponúka množstvo automatizácií – prijíma objednávky, generuje faktúry a automaticky vás upozorní na nedostatok tovaru na sklade. Môžete ho tiež prepojiť s čítačkami čiarových kódov, čo vám zabezpečí, že vyskladníte správny produkt.

    Detailnejšie porovnanie oboch možností:

    Sklad v Exceli Sklad v účtovnom programu
    Prepojenie s e-shopom nie áno
    Upozornenie na nízku zásobu nie áno
    Pokročilé skladové analýzy obmedzené možnosti áno
    Chyby spôsobené ľudským faktorom vysoké riziko Nižšie riziko
    Zákaznícka podpora nie áno
    Možnosť prepojenia s čítačkami čiarových kódov alebo PDA nie áno

    TIP: Prečítajte si, ako posunúť skladovú evidenciu vášho e-shopu o úroveň vyššie.

    Vyskúšajte si zadarmo účtovný program Money S3
    S ním môžete jednoducho viesť účtovníctvo, vystavovať faktúry či evidovať sklad pre kamenný i online predaj
    Money S3

    Poriadok v sklade zabezpečí Money S3

    Účtovný systém Money S3 s modulom Skladové hospodárstvo vám pomôže zabezpečiť perfektný systém v sklade. V jednom softvéri tak získate nástroj na vystavovanie faktúr aj vedenie skladovej evidencie.

    Skladový softvér Money S3 môžete využívať, či už vediete sklad pre menšiu predajňu, e-shop, stredne veľký sklad alebo máte skladov viac. Hodí sa najmä, ak:

    • nemáte dostatočný prehľad o tovare na sklade,
    • trávite príliš veľa času aktualizáciou údajov v tabuľkách,
    • často vám dochádzajú skladové zásoby,
    • potrebujete urýchliť inventúry,
    • obchodujete s tovarom, ktorý sa ľahko kazí,
    • spracovávate väčší objem vratiek, výmen tovaru a reklamácií,
    • nevyužívate kapacitu skladu naplno.

    Skladový systém Money S3 môžete vyskúšať bezplatne vo verzii Money S3 Start. Alebo si rovno pozrite, aká je cena za skladový modul v plnej verzii Money S3.

    Boli informácie v článku užitočné?

    Hodnotenie iba pre užívateľov nášho blogu.

    Áno
    Nie
    Vyzkoušejte si účetní program Money S3

    Vyskúšajte si účtovný program
    Money S3

    Zadarmo a so všetkými funkciami

    Prepojte svoje účtovníctvo s podnikaním
    Pripojte sa k 20 000 používateľom.
    Vyskúšajte zadarmo
    Zavrieť reklamu
    Prepojte svoje účtovníctvo s podnikaním
    Pripojte sa k 20 000 používateľom.