Úvod / Návody / Zaúčtovanie miezd v podvojnom účtovníctve
Objavte
aj vy
nové online
školenia
Vybrať školenie

Zaúčtovanie miezd v podvojnom účtovníctve

Tento návod sa venuje zaúčtovaniu miezd pre agendy vedené v podvojnom účtovníctve.

Samotnému zaúčtovaniu miezd predchádza ich vytvorenie a správne nastavenie zaúčtovania.

Zaúčtovanie miezd – nastavenie predkontácií je možné preberať z kariet zamestnancov alebo nastaviť hromadné zaúčtovanie na Zaúčtovaní miezd podľa voľby používateľa.

Nastavenie zaúčtovania na karte zamestnanca 

V prípade, že na zaúčtovanie miezd používate rôzne analytické účty napr. pre zdravotné a poisťovne a pod., bude pre vašu firmu zaúčtovanie „podľa zamestnancov“ najlepšou voľbou.

Nastavenie zaúčtovania na karte zamestnanca nastavíte cez Réžia/ Zamestnanci -> Karta zamestnanca/ záložka Údaje zamestnanca a podzáložka Zaúčtovanie, PIN.

Zaúčtovanie Hrubej mzdy na karte zamestnanca nastavíte cez Réžia/Zamestnanci ->Karta zamestnanca/záložka Pracovné pomery/podzáložka Zaúčtovanie.

POZNÁMKA: Nastavenie zaúčtovania miezd na kartách zamestnancov je možné nastaviť aj pomocou hromadnej operácie. V zozname zamestnancov si označíte vybraných zamestnancov, v hornej lište zvolíte tlačidlo Hromadné zmeny :

  • Obdobie zamestnanca (pre hromadnú úpravu záložky Údaje zamestnanca, podzáložky Zaúčtovanie, PIN)
  • Obdobie pracovného pomeru (pre hromadnú úpravu záložky Pracovné pomery, podzáložky Zaúčtovanie).

Nastavenie hromadného zaúčtovania 

V prípade, že nepoužívate analytické účty, ktoré by boli medzi zamestnancami rozdielne, potom pre zjednodušenie môžete využiť hromadné nastavenia.

Nastavenie zaúčtovania miezd nájdete pomocou karty Réžia/Zaúčtovanie miezd, príkazy. A v prípade, že nebudete preberať nastavenia zo zamestnancov, potom jednotlivo prejdete položky v ľavom stĺpci a zrušíte zaškrtnutie voľby „Prevziať zo zamestnancov“.

POZNÁMKA: Nastavenie zaúčtovania miezd „prevziať zo zamestnancov“ a hromadné nastavenie je možné kombinovať.

Zaúčtovanie miezd 

Najprv vyberiete obdobie mesiac a rok, za ktorý spracovávate mzdy, následne skontrolujete nastavenie zaúčtovania a doplníte dátum zaúčtovaných dokladov. Samotné spustenie zaúčtovania vykonáte tlačidlom OK. Každý doklad následne uložíte opäť tlačidlom OK.

POZOR: Ak spustíte zaúčtovanie miezd, program bude ponúkať doklady na uloženie. Opätovným spustením funkcie zaúčtovania miezd, budú pôvodné doklady a zmazané mzdy potom zaúčtované znovu. Nie je možné zmazať vytvorenú mzdu, pokiaľ je už zaúčtované, doklady musia byť najprv zmazané.

V ľavej časti sa nachádzajú jednotlivé zložky mzdy. Pre každú zložku sa v pravej časti zobrazuje nastavenie tvorby dokladov a zaúčtovania.

Pre každú zložku vyberiete jednotlivo zaúčtovanie a ďalšie nastavenia:

Spôsob vytvárania dokladov 

  • z roletovej ponuky vyberiete, či budete chcieť hrubú mzdu účtovať na samostatný Interný doklad pre každého zamestnanca, alebo ako spoločný doklad pre všetkých zamestnancov.

Zaúčtovanie:

  • z Účtovej osnovy vyberiete účty, na ktoré sa bude hrubá mzda účtovať na strane MD a D.
  • možnosť voľby prevziať zo zamestnancov – zaúčtovanie pre každého zamestnanca sa prevezme z nastavenia na Karte zamestnanca.

Zaúčtovanie kontrolingových miezd 

  • Bez kontrolingu – mzdové náklady sa nebudú rozdeľovať na kontrolingové premenné.
  • Podľa zamestnancov – mzdové náklady sa budú rozdeľovať podľa Definície premenných zadanej na Karte zamestnanca.
  • Podľa spoločného nastavenia – sprístupní tlačidlo Definícia premenných, kde si môžete nastaviť percentuálne rozdelenie mzdových nákladov na Strediská, Zákazky a Činnosti pre všetkých zamestnancov súčasne. V Nastavení agendy sa definujú jednotlivé úrovne pre kontrolingové premenné Strediska, Zákazky a Činnosti.

Ďalšie nastavenia

Nastaviť dátumy dokladov a príkazov – po zaškrtnutí poľa sa sprístupnia riadky pre nastavenie jednotlivých dátumov, kam môžete zadať požadované údaje. V opačnom prípade sa dosadí dnešný dátum (tu funguje klávesová skratka F12).

Číselný rad – zo zoznamu Číselných radov môžete nastaviť číselný rad pre vytvárané Záväzkové doklady. Pokiaľ tu nie je vyplnený, prevezme sa z používateľskej konfigurácie.

Členenie DPH – tu môžete nastaviť Členenie DPH pre vytvárané Záväzkové doklady. Pri zaúčtovaní sa prednostne dosadí Členenie DPH z tejto karty Zaúčtovanie miezd, pokiaľ tu nie je vyplnené členenie, prevezme sa z používateľskej konfigurácie.

POZNÁMKA: Nastavenie okna zaúčtovania si program pamätá. Dáta, mesiac a rok potom automaticky zvolí podľa pracovného dátumu.

Umiestnenie vytvorených a uložených dokladov: 

Záväzky – na karte Účtovníctvo/Záväzky

Interné doklady – na karte Účtovníctvo/Interné doklady

Pohľadávky – na karte Účtovníctvo/Pohľadávky

Dávkové vytváranie a zaúčtovanie miezd 

Samotnú tvorbu a zaúčtovanie miezd je možné zrýchliť zapnutím funkcie dávkového vytvárania a zaúčtovania miezd. Akékoľvek dávkové spracovanie je štandardne vypnuté.

Nastavenie nájdete na karte Money / Možnosti a nastavenia / Používateľská konfigurácia. Tu otvorte menu Ostatné / Mzdy.

Dávkové vytváranie miezd = Karta mzdy je ihneď uložená, neponúka sa na spracovanie. V prípade úpravy je nutné uloženú mzdu opätovne otvoriť. Túto metódu je vhodné použiť pri jednoduchých a nemenných mzdách.

Dávkové zaúčtovanie miezd = Jednotlivo generované doklady sú ihneď uložené do zoznamu záväzkov, pohľadávok a interných dokladov. Program jednotlivé doklady neponúka pred uložením na schválenie. V prípade úpravy je nutné uložený doklad opätovne otvoriť. Použitie je vhodné pre skúsenejších používateľov.

  • Boli tieto informácie užitočné?
  • ÁnoNie

V prípade problémov s Vaším Money S3 kontaktujte prosím našu Zákaznícku podporu, a to buď písomne priamo v Money S3 cez záložku Money / Zákaznícka podpora alebo na podpora@money.sk alebo telefonicky na čísle 0249 212 345 (iba pre užívateľov so zaplatenou službou Podpora a Aktualizácia).

Objavte
aj vy
nové online
školenia
Vybrať školenie
Zavrieť reklamu
Objavte aj vy nové online školenia