Úvod / Návody / Tlačivá pri odchode zamestnanca
Objavte
aj vy
nové online
školenia
Vybrať školenie

Tlačivá pri odchode zamestnanca

Ktoré tlačivá je zamestnávateľ  povinný vydať zamestnancovi po skončení pracovného pomeru? 

Potvrdenie o zamestnaní (zápočtový list), Potvrdenie o vykonávaných zrážkach

Podľa Zákonníka práce je zamestnávateľ povinný odovzdať zamestnancovi pri odchode Potvrdenie ozamestnaní (zápočtový list), respektíve Potvrdenie o vykonávaných zrážkach, ak ide o dohodára.

Tieto dokumenty môžete vytlačiť priamo z Money.

Pred spustením tlače, je potrebné  v záložke Réžia/ Karta zamestnanca / Pracovný pomer – na danom pracovnom pomere doplniť dátum ukončenia pracovného pomeru. Bez tohto kroku nie je možné zápočtový list alebo potvrdenie vytlačiť.

Zápočtový list aj potvrdenie o vykonávaných zrážkach (dohodári) vytlačíte cez záložku Réžia/ Zamestnanci/ Ďalšie zostavy.

Po výbere zostavy sa otvorí karta, kde môžete údaje v zápočtovom liste skontrolovať a prípadne upraviť.

Potom kliknete na tlačidlo Tlač zostavy a dokument sa vytlačí.

Potvrdenie o zdaniteľných príjmoch

Okrem zápočtového listu netreba zabúdať na to, že zamestnávateľ je povinný vystaviť a doručiť doklad o vyplatenom príjme zamestnancovi, ktorému v príslušnom roku  vyplácal zdaniteľné príjmy zo závislej činnosti, ak ho nepožiadal o ročné zúčtovanie dane.

Tú to povinnosť má aj voči zamestnancom, ktorí v priebehu roka skončili pracovný pomer. Zamestnávateľ nie je povinný vystaviť potvrdenie ich pri skončení zamestnania. Legislatívne termíny sú:

  • do 10. februára nasledujúceho kalendárneho roka, ak oň zamestnanec požiada do 5. februára,
  • do 10. marca nasledujúceho kalendárneho roka, ak zamestnanec nepožiada o potvrdenie ani o vykonanie ročného zúčtovania dane.

Aj s touto tlačovou zostavou vám Money S3 pomôže. Postup krokov ako vygenerovať Potvrdenie o zdaniteľných príjmoch nielen pre odchádzajúcich zamestnancov nájdete - tu.

  • Boli tieto informácie užitočné?
  • ÁnoNie

V prípade problémov s Vaším Money S3 kontaktujte prosím našu Zákaznícku podporu, a to buď písomne priamo v Money S3 cez záložku Money / Zákaznícka podpora alebo na podpora@money.sk alebo telefonicky na čísle 0249 212 345 (iba pre užívateľov so zaplatenou službou Podpora a Aktualizácia).

Objavte
aj vy
nové online
školenia
Vybrať školenie
Zavrieť reklamu
Objavte aj vy nové online školenia