Gmail - nastavenie posielania mailov z Money S3
Návod popisuje nastavenie Poštového klienta Money S3 s napojením cez Gmail pomocou nového overenia SaslOAuth20. Doterajšia možnost napojenia pomocou Používateľského mena a hesla po 30.9.2024 skončí. Pre využite novej možnosti napojenia je potrebná verzia Money S3 24.900.
Komplexný návod na nastavenie Poštového klienta Money S3 nájdete tu.
Nastavenie v Money S3:
- Nastavenie nájdeme cez Money / Možnosti a nastavenia / Používateľská konfigurácia, kde vpravo hore klikneme na ikonu Ostatné a z roletovej ponuky vyberieme možnosť Poštový klient S3 – nastavenie
- V okne Poštový klient S3 – nastavenie je potrebné zadať záložke Všeobecné nasledujúce hodnoty.
Adresa SMTP Serveru: smtp.gmail.com
Port: 587
Typ zabezpečenia: Auto – dosadí sa automaticky po výbere overenia.
Typ overenia: SaslOAuth20
Používateľský účet: Váš e-mail
ClientID: získate z Vášho Gmail účtu. Postup popisujeme nižšie.
Client Secret: získate z Vášho Gmail účtu. Postup popisujeme nižšie.
Oblasť prístupu (scope): defaultne - https://mail.google.com/
Adresa pre overenie používateľa: defaultne - https://accounts.google.com/o/oauth2/v2/auth
Adresa pre presmerovanie: defaultne - http://localhost/
Adresa pre získanie tokenu: defaultne - https://oauth2.googleapis.com/token
- V okne Poštový klient S3 – nastavenie je potrebné zadať v záložke Identifikácia odosielateľa nasledujúce hodnoty.
- Po nastavení všetkých hodnôt je potrebné vykonať Autorizáciu účtu. V sprievodcovi zadáme mail a heslo k nemu.
- Nakoľko všetky externé aplikácie považuje Gmail za nebezpečné, tak je potrebné potvrdiť že ste si vedomý daného rizika.
- Po úspešnej autorizácie môžete posielať maily cez Gmail priamo z Money S3.
Získanie údajov z Gmail účtu:
- Údaje pre posielanie mailov priamo z Money S3 získate cez tento odkaz https://console.cloud.google.com/apis
- Vyberiete správny účet a potvrdíte.
- Vytvoríte a pomenujete nový projekt.
- Vytvoríte nový OAuth screen.
- Zadáte jeho meno (hocijaké) a doplníte Váš email a na konci stránke dole potvrdíte.
- Opätovne zvolíte OAuht concent screen a publikujete applikáciu.
- Vytvoríte nové povolenia.
- Z roletovej ponuky vyberiete Desktop app a následne zadáte meno povolení (hocijaké).
- Tým sa dostávame k potrebným údajom Client ID a Client secret, ktoré si skopírujeme a vložíme do Money S3.
V prípade problémov s Vaším Money S3 kontaktujte prosím našu Zákaznícku podporu, a to buď písomne priamo v Money S3 cez záložku Money / Zákaznícka podpora alebo na podpora@money.sk alebo telefonicky na čísle 0249 212 345 (iba pre užívateľov so zaplatenou službou Podpora a Aktualizácia).