Prepojenie Money S3 s bankami cez API
Money S3 umožňuje priame napojenie na vybrané banky bez nutnosti výmeny súborov výpisov a príkazov na úhradu. Návod popisuje potrebné kroky pre nastavenie ako na strane banky, tak aj v Money S3.
Priame napojenie cez API je možné pre FIO banku, Českú sporiteľňu a Tatra Banku. Výmena prebieha priamo z prostredia Money S3 bez potreby prihlasovania do internetbankingu konkrétnej banky a sťahovania výpisu alebo importu príkazu na úhradu. Pre plnú funkčnosť všetkých uvedených bánk je potrebná verzia minimálne 25.100.
Prepojenie s Tatra bankou
1. Kroky potrebné na strane banky
UPOZORNENIE: Toto napojenie môže byť zo strany banky spoplatnené podľa nimi platného cenníka. Banka podporuje aj napojenie na iné banky - ich aktuálny zoznam nájdete na ich stránke.
a) Pre získanie prístupových údajov na priame napojenie Money S3 s Tatra bankou je potrebné poslať email na adresu developer@tatrabanka.sk v nasledujúcom znení.
Predmet mailu: Mám záujem o API - Money S3
Text mailu:
Meno: Vaše meno a priezvisko
Telefon: Vaše telefónne číslo
Mail: Váš e-mail
b) Výsledkom bude získanie údajov ClientID a ClientSecret, ktoré nakopírujete do Money S3.
2. Nastavenie v Money S3
a) Cez Money / Možnosti a nastavenia / Bankové účty a pokladnice si otvoríte bankový účet pre Tatra banku.
b) Dole v riadku Homebanking cez ... na konci riadku si vyberiete požadovanú banku (ak sa neponúkne výber automaticky tak tlačidlom Pridať službu) a službu Tatra banka (API) s podporou iných bánk. Po potvrdení cez tlačidlo Vlastnosti vložíte do okna ClientID a ClientSecret skopírovaný z mailu od Tatra banky.
c) Pri uložení bankového účtu program vyzve na autorizáciu účtu, ktorú môžete vykonať teraz alebo kedykoľvek neskôr tlačidlom Registrácia a autorizácia účtu na hornej lište v Zozname bankových účtov a pokladníc.
d) Po potvrdení Autorizovať účet Vás program presmeruje na stránku banky, kde bežnými prostriedkami účet autorizujete.
3. Import výpisu
a) Pre import výpisu postupujte cez Účtovníctvo (prípadne Financie) / Výpis z účtu / Import výpisu. Volíme Výpis zaúčtovať a potvrdíme tlačidlom Ďalší.
b) V prípade ak nie je zvolená služba Tatra banka (API) s podporou iných bánk, tak ju cez trojbodku vyberieme.
c) Ďalší postup importu výpisu nájdete popísaný v návode: https://www.money.sk/navod/import-vypisov-a-export-platobnych-prikazov/
Prepojenie s FIO bankou
1. Kroky potrebné na strane banky
a) V Internetbankingu FIO banky cez Nastavenia / API / Pridať nový token.
b) V novom okne nastavíte Práva tokenu (Sledovať účet a zadávať platobné príkazy), voliteľne token pomenujete napr. MoneyS3 a podstatná je samotná hodnota Tokenu, ktorú si skopírujte a budete ju importovať do Money S3.
V ďalšom kroku Vás program vyzve na autorizáciu tokenu. Po jeho potvrdení je token platný.
2. Nastavenie v Money S3
a) Cez Money / Možnosti a nastavenia / Bankové účty a pokladnice si otvoríte bankový účet pre FIO banku.
b) Dole v riadku Homebanking cez ... na konci riadku si vyberiete požadovanú banku (ak sa neponúkne výber automaticky tak tlačidlom Pridať službu) a službu FIO banka (API). Po potvrdení cez tlačidlo Vlastnosti vložíme a vieme do okna Token skopírovaný z Internetbankingu FIO banky. Voliteľne viem nastaviť od akého dátumu sa majú sťahovať výpisy.
3. Import výpisu
a) Pre import výpisu postupujte cez Účtovníctvo (prípadne Financie) / Výpis z účtu / Import výpisu. Volíme Výpis zaúčtovať a potvrdíme tlačidlom Ďalší.
b) V prípade ak nie je zvolená služba Fio banka (API), tak ju cez trojbodku vyberieme.
c) V tomto kroku si volíme či chceme pohyby za zvolené obdobie alebo od posledného stiahnutia. Prípadne je možné sťahovať oficiálne výpisy FIO banky.
d) Ďalší postup importu výpisu nájdete popísaný v návode: https://www.money.sk/navod/import-vypisov-a-export-platobnych-prikazov/
Prepojenie s Českou sporiteľnou
1. Kroky potrebné na strane banky
UPOZORNENIE: Toto napojenie môže byť zo strany banky spoplatnené podľa nimi platného cenníka.
2. Nastavenie v Money S3
a) Cez Money / Možnosti a nastavenia / Bankové účty a pokladnice si otvoríte bankový účet pre Českú sporiteľňu.
b) Dole v riadku Homebanking cez ... na konci riadku si vyberiete požadovanú banku (ak sa neponúkne výber automaticky tak tlačidlom Pridať službu) a službu Česká spořitelna (API).
c) Pri uložení bankového účtu program vyzve na autorizáciu účtu, ktorú môžete vykonať teraz alebo kedykoľvek neskôr tlačidlom Registrácia a autorizácia účtu na hornej lište v Zozname bankových účtov a pokladníc.
d) Po potvrdení Autorizovať účet Vás program presmeruje na stránku banky, kde bežnými prostriedkami účet autorizujete.
3. Import výpisu
a) Pre import výpisu postupujte cez Účtovníctvo (prípadne Financie) / Výpis z účtu / Import výpisu. Volíme Výpis zaúčtovať a potvrdíme tlačidlom Ďalší.
b) V prípade ak nie je zvolená služba Česká spořitelna (API), tak ju cez trojbodku vyberieme.
c) Ďalší postup importu výpisu nájdete popísaný v návode: https://www.money.sk/navod/import-vypisov-a-export-platobnych-prikazov/
Automatizácia komunikácie s bankou
Ak potrebujete sťahovať výpisy z banky pravidelne, tak riešením pre Vás je modul S3 automatic (https://www.money.sk/vlastnosti/automatic-s3/), ktorým viete nastaviť pravidelný import v zvolených intervaloch.
1. S3 Automatic otvoríte cez Nástroje / S3 Automatic, prípadne ak už je S3 Automatic spustený, tak cez ikonu dole vpravo pri hodinách.
2. Cez tlačidlo Pridať úlohu pridáme novú úlohu a zvolíme Homebanking – automatické stiahnutie pohybov na účte. Vyberieme pre ktorú agendu sa má úloha vykonávať a voľbu účtovného roka odporúčame nechať na systémový dátum.
3. V záložke Konfigurácia si vyberiete pre ktorú banku (Homebanking) bude úloha prebiehať a viete nastaviť ako budú účtované vznikajúce bankové doklady.
4. V záložke Časový plán viete nastaviť v akých intervaloch sa má úloha spúšťať napr. každú hodinu.
5. Úlohu môžete uložiť a S3 Automatic ju vo zvolených intervaloch bude vykonávať.
V prípade problémov s Vaším Money S3 kontaktujte prosím našu Zákaznícku podporu, a to buď písomne priamo v Money S3 cez záložku Money / Zákaznícka podpora alebo na podpora@money.sk alebo telefonicky na čísle 0249 212 345 (iba pre užívateľov so zaplatenou službou Podpora a Aktualizácia).