Úvod / Návody / Navedenie počiatočných stavov v podvojnom účtovníctve
Napojte sa
Nový katalóg s doplnkami k Money S3
Preskúmať

Navedenie počiatočných stavov v podvojnom účtovníctve

Tento návod vám ukáže, akým spôsobom naviesť počiatočné stavy v podvojnom účtovníctve, teda stav na bankových účtoch, pokladniciach, v skladoch,  pohľadávkach a záväzkoch.

Navedenie počiatočných stavov vykonáte na karte Účtovníctvo / Uzávierky / Uzávierkové operácie voľba zadanie počiatočných stavov denníka. Otvorí sa vám karta, kde je možné zadávať jednotlivé účty z účtovej osnovy na príslušnú stranu MD alebo D a k nim príslušnú sumu. Je tu možné navoliť neobmedzený počet záznamov. Počiatočné stavy môžete dopisovať postupne, tj. zadať si niekoľko počiatočných stavov, naviesť ich do účtovného denníka a potom je možné zadávať ďalšie počiatočné stavy. Tým sa však zbavujete možnosti kontrolovať vyrovnanosť strán Má dať a Dal.

Bankové účty apokladnica

Príklad: Súčasne musíte naviesť počiatočný stav v pokladnici 500-eur, a  na bankovom účte 2 000 eur.

Postup: 

  • Zvolíte na karte Money / Možnosti a nastavenia / Správa zoznamov / Bankové účty a pokladnice.
  • Zobrazí sa zoznam Bankových účtov a pokladníc. Tlačidlom „Pridať“ vytvoríte nový bankový účet/pokladňu. Otvorí sa Karta bankového účtu alebo pokladnice, kde zadáte skratku napr. POK a popis.
  • V poli Počiatočný stav doplníte počiatočný stav na príslušnom účte alebo pokladnice.
  • V dolnej časti okna nastavíte, či ide o bankový účet alebo pokladnicu.

Pri bankovom účte doplníte číslo účtu a vyberiete kód banky. Pri pokladnici môžete zadať meno zodpovednej osoby.

Počiatočný stav skladov

Počiatočný stav skladu nevediete pomocou príjemky (karta Sklad / Príjemka) k počiatočnému dňu účtovného obdobia. Pozn. Najprv si nadefinujte sklad, skladové skupiny a vytvorte si skladové karty. Do popisu skladovej príjemky si zadáte Počiatočné stavy. Následne budete zadávať počty kusov a obstarávacie ceny.

Počiatočný stav pohľadávok azáväzkov

V podvojnom účtovníctve slúžia zadané faktúry nielen pre vašu evidenciu. Ak chcete mať väzbu medzi úhradou a faktúrou (faktúry neuhradené, vystavené v predchádzajúcom účtovnom systéme), potom musíte neuhradené pohľadávky a záväzky zadať do Money S3. Pre väčšiu prehľadnosť sa odporúča tieto neuhradené pohľadávky a záväzky zadať do predchádzajúceho účtovného obdobia, než je obdobie, v ktorom začínate účtovať v Money S3.

Prechod z minulého roku

Musíte mať vytvorený Nový účtovný rok. Prejdite do minulého obdobia a na záložke Účtovníctvo / Uzávierkové operácie / Uzávierka roka navediete zostatky do zvoleného roka. Túto záverečnú voľbu budete používať nielen pri uzatváraní starého účtovného roka, ale aj na začiatku ďalšieho roka. Funkciu je možné vykonávať aj opakovane.

Uzávierku roka je možné vykonať v niekoľkých krokoch:

  1. Preceniť- Funkcia uskutoční precenenie Vašich bankových účtov a pokladníc v cudzej mene podľa zadaného kurzu v NB k poslednému dňu hospodárskeho roka a zaúčtuje zistený kurzový rozdiel.
  2. Preceniť - tlačidlo slúži na preceňovanie pohľadávok a záväzkov. Rovnakú funkciu môžete použiť aj v priebehu účtovného roka voľbou na karte Účtovníctvo/ Uzávierkové operácie/ Precenenie pohľadávok a záväzkov a to k ľubovoľnému dátumu.
  3. Prevod – funkcia prevedie do nového účtovného roku počiatočné stavy salda, DPH  a zostatky na bankových účtoch a pokladniciach z aktuálneho roku.
  4. Uskutočniť uzávierku – Uskutočnenie účtovnej závierky spočíva v určení hospodárskeho výsledku a zápisu zodpovedajúcich riadkov do účtovného denníka
  5. Odvolať uzávierku - odvolanie už vykonanej uzávierky a zrušenie všetkých príslušných zápisov v účtovnom denníku.
  6. Tlač - touto voľbou si vytlačíte uzávierkové záznamy účtovného denníka.
  7. Naviesť stavy – Funkcia prenesie konečné stavy z uzávierky ako počiatočné stavy do nového roka. Po navedení po počiatočných stavov sa uskutoční operácia podľa bodu 3.

 

  • Boli tieto informácie užitočné?
  • ÁnoNie

V prípade problémov s Vaším Money S3 kontaktujte prosím našu Zákaznícku podporu, a to buď písomne priamo v Money S3 cez záložku Money / Zákaznícka podpora alebo na podpora@money.sk alebo telefonicky na čísle 0249 212 345 (iba pre užívateľov so zaplatenou službou Podpora a Aktualizácia).

Napojte sa
Nový katalóg s doplnkami k Money S3
Preskúmať
Zavrieť reklamu
Napojte sa
Nový katalóg s doplnkami k Money S3