Od prvotnej implementácie Money S3 si sociálny podnik prešiel už niekoľkými fázami optimalizácie, a to hlavne kvôli neustále sa vyvíjajúcim potrebám a rozširovaniu aktivít.
„V roku 2014 sme pracovali len s fakturačnou aplikáciou iDoklad. Faktúry sme vystavovali akčne na mieste predaja a potom sme ich importovali do Money. Pokladničné doklady aj platby z terminálov po skončení smeny alebo farmárskych trhov bolo nutné ručne zaevidovať do účtovníctva. Museli sme si odovzdávať doklady a vždy kvôli tomu ísť do Prahy, pretože v Davli sme nemali prístup do účtovníctva,“ opisuje Gabriela Štěpánková štart podnikania v dielni.
V roku 2019 prešli z iDokladu na serverovú verziu Money S3. Nový softvér prepojili s pokladničným systémom Money S3 Kasa a systémom na spracovanie miezd Vema. Prepojením modulov eliminovali dvojitú prácu pri prenášaní dát do účtovného systému.
Lenže potom udrel covid. „Zo dňa na deň sme zistili, že sa všetko zatvára. Odpadli nám všetci odberatelia z gastra, ktorí tvorili 90 % tržieb. To bola pre nás veľká rana. V nedeľu večer som vtedy volala do Davle, nech zastavia objednávky surovín na pondelok a budeme riešiť, čo ďalej,“ spomína Gabriela Štěpánková.
Rozhodli sa, že vybudujú e-shop, aby pokryli výpadok príjmov. Využili na to platformu Shoptet a hneď ju spoločne s konzultantom prepojili s Money S3 pomocou e-shop konektora.
Money S3 zamestnancom podniku Dobroty s príbehom šetrí čas prepisovaním dokladov.
„Teraz sa nám všetky objednávky z e-shopu prenášajú do účtovníctva automaticky. Ušetríme tým niekoľko hodín práce týždenne a hromady papiera. Expedícia balíčkov je takisto omnoho jednoduchšia – veľkú zásluhu na tom majú elektronické čítačky. Pri kompletizácii balíčkov sa Shoptet prepojí s Money a výrobky automaticky vyskladní,“ hodnotí riaditeľka.